Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
7. Jakość zdjęć
Szumy
Jak widać na fragmentach 1:1 zdjęć tablicy Gretaga wykonanych bez redukcji szumu, 500D radzi sobie z szumem bardzo dobrze. Zauważalny szum pojawia się dopiero na ISO 800. Czułość ISO 1600 także wygląda bardzo przyzwoicie chociaż już jesteśmy w stanie zauważyć czerwone plamki. Wraz z wzrostem czułości jest oczywiście gorzej, jednak ISO 3200 można jeszcze potraktować użytkowo.
Przyjrzyjmy się jeszcze jak w EOS-ie 500D działa system redukcji szumu dla wyskich czułości ISO. Przedstawiamy porównanie fragmentów 1:1 tablicy gretaga wykonanych na różnym poziomie odszumiania. Jak widać z poniższych przykładów najlepiej wygląda standardowa redukcja szumu, która jest dobrym kompromisem między odszumianiem i utratą szczegółów. Redukcja szumu podnosi jeszcze użytkowość czułości ISO 3200.
Reprodukcja szczegółów
15,1 Mp matryca pozwala mieć nadzieję na doskonałą reprodukcję szczegółów i EOS 500D nie zawodzi. W swojej klasie nie sobie równych, proszę zwrócić uwagę na delikatne linie przy napisie DZIESIĘĆ - robi wrażenie. Taki poziom reprodukcji szczegółów utrzymuje się właściwie do ISO 800. Wyższe czułości wyglądają słabiej jednak nawet ISO 1600 można zaliczyć do użytecznych.
Reprodukcja kolorów
Kolory reprodukowane przez Canona 500D robią dobre wrażenie i wyglądają naturalnie. Zarówno na zdjęciach testowych tablicy Gretaga jak i w plenerze kolory nie przekraczają poziomu przesadnego nasycenia. Po analizie składowych RGB podstawowych kolorów może niepokoić dość wysoka składowa czerwieni w kolorze czerwonym, jednak zdjęcia plenerowe nie potwierdzają tej obawy. Nieźle wygląda także kolorystyka błękitnego nieba i skóry.
Podsumowanie
Jeżeli chodzi o jakość zdjęć to Canon 500D w klasie lustrzanek amatorskich nie ma sobie równych. Jedynym aparatem, który może obecnie z nim konkurować jest Nikon D5000, który oferuje jednak 12,3 Mp matrycę. W tej części 500D zgarnia same plusy.
+ niski poziom szumu nawet do ISO 3200
+ bardzo dobra reprodukcja szczegółów
+ reprodukcja kolorów