Sony A700 - test

Sony przedstawiło drugą w swojej historii lustrzankę cyfrową - model A700. Jest on przeznaczony dla zaawansowanych fotografów i zawodowców, a może konkurować z Canonem EOS-em 40 D, Nikonem D300 czy Pentaxem K10D. Miłośnicy aparatów Konica-Minolta zapewne docenią powiązanie z modelem Dynax 7D. Sprawdźmy, jak A700 spisuje się w praktyce - przedstawiamy test aparatu.

Autor: Paweł Ryczkowski

26 Październik 2007
Artykuł na: 49-60 minut

2. Specyfikacja techniczna

Sony A700
NazwaSony Alpha A700
Typlustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość12,24 Mp
Sensor
  • 23,5 x 15,6 mm (APS-C)
  • Exmor CMOS
  • 13,05 Mp (12,24 Mp efektywnych)
  • filtr kolorów podstawowych
  • powłoka antystatyczna
  • system strząsający kurz
Pamięć
  • CompactFlash (Type I i II, UDMA)
  • Microdrive
  • MS Duo / MS Duo Pro / MS PRO-HG Duo
Rozdzielczość
  • 4288 x 2856 (RAW)
  • 4272 x 2848 (L 3:2)
  • 3104 x 2064 (M 3:2)
  • 2128 x 1424 (S 3:2)
  • 4272 x 2400 (L 16:9)
  • 3104 x 1744 (M 16:9)
  • 2128 x 1200 (S 16:9)
Formaty zapisu obrazu
  • RAW (ARW 2.0)
  • cRAW (z kompresją)
  • RAW+JPEG
  • cRAW + JPEG
  • JPEG (Exif 2.21)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • RAW
  • Extra fine
  • Fine
  • Standard
Obiektywbagnet Sony Alpha (Minolta A), mnożnik ogniskowej 1,5x
Stabilizacja obrazuSuper Steady Shot (stabilizacja matrycy)
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności od użytego obiektywu
Migawka
  • elektronicznie sterowana migawka szczelinowa o przebiegu pionowym
  • 30 s - 1/8000 s, B
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Program z fleksją
  • priorytet migawki
  • priorytet przystłony
  • tryb manualny
  • programy tematyczne:{LST
Pomiar światła
  • TTL
  • wielosegmentowy (40 pól)
  • centralnie ważony
  • punktowy
  • zakres:{LST
}
Kompensacja ekspozycji+/- 3 EV co 0,3 EV lub 0,5 EV
Blokada ekspozycjitak
Autobracketingciągły lub pojedynczy, 3 lub 5 klatek z krokiem 0,3 / 0,5 / 0,7 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • detekcja fazowa
  • manual
  • 11-punktowy AF (w tym podwójny środkowy czujnik krzyżowy (2 pionowe i 2 liniowe oraz 1 poziomy super czuły działający z obiektywami F2.8 i jaśniejszymi)
  • zakres: 0 - 18 EV (ISO 100)
Tryby pracy autofocusa
  • 11-punktowy, punktowy - czujnik centralny, punktowy - dowolny czujnik
  • pojedynczy
  • ciągły
  • z przeostrzaniem (DMF)
  • wspomaganie wbudowanymi diodami LED, zasięg: około 1 m - 7 m
  • aktywacja okiem
Manual focustak
Blokada ostrościtak, po naciśnięciu spustu migawki do połowy
Podgląd głębitak
Czułość
  • Auto (ISO 200 - ISO 1600 z możliwością określenia limitu dolnego i górnego)
  • zakres: ISO 100 - ISO 3200 rozszerzalny do ISO 6400 z krokiem 1/3 EV
Balans bieli
  • Auto
  • światło dzienne
  • cień
  • chmury
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • światło błyskowe
  • według wzornika
  • według stopni Kelvina (2500 - 9900 z 19-stopniową korektą magenta/ zielony)
  • bracketing: 3 klatki, do wyboru poziom H/L
Efektystyle twórcze:
  • podstawowe:{LST
;zapis ustawień użytkownika:
  • 3 pamięci stylów
  • Standard
  • żywy
  • neutralny
  • Adobe RGB
  • czysty
  • głęboki
  • jasny
  • portret
  • krajobraz
  • zachód słońca
  • widok nocny
  • jesienne liście
  • cz-b
  • sepia
}
Korekta obrazukontrast, nasycenie, wyostrzenie, jasność: 7 poziomów, kompensacja ekspozycji (Zone Matching) w zakresie-1 do +2
Zdjęcia seryjne
  • Hi: maks. około 5 kl/s
  • Lo: około 3 kl./s
  • RAW: 18 zdjęć
  • cRAW: 25 zdjęć
  • RAW+ JPEG 12 zdjęć
  • cRAW + JPEG: 12 zdjęć
  • JPEG (Extra fine): 16 zdjęć
  • JPEG (Standard/Fine): do zapełnienia karty
Rejestracja filmubrak
Monitor LCD
  • 3-calowy TFT
  • 921600 punktów ((640 x 3 (RGB) x 480)
  • 100% pokrycia kadru
  • ustawienia jasności: 11 poziomów
Synchronizacja z lampą
  • Super Steady Shot wyłączony: 1/250 s
  • Super Steady Shot włączony: 1/200 s
Lampa błyskowawbudowana:
  • typu pop-up
  • GN 12
  • pole krycia obiektywu 16 mm
  • odświeżanie ok. 3 s
zewnętrzne:lampy błyskowe systemu Sony (Alpha)
Kontrola błysku
  • ADI / pomiar przedbłysku TTL
  • korekta siły błysku +/- 3 EV co 0,3/ 0,5 EV
  • bracketing błysku 3 / 5 klatek co 0,3 / 0,5 / 0,7 EV
  • Auto
  • błysk wypełniający
  • osłabiebie efektu czerwonych oczu
  • synchronizacja na drugą kurtynę migawki
  • synchronizacja z długimi czasami migawki
  • błysk ręczny
  • synchronzacja z krótkimi czasami ekspozycji HSS (przy użyciu zewnętrznej, systemowej lampy błyskowej)
  • sterowanie bezprzewodowe z lampami HVL-F56AM i F36AM
Stopka akcesoriówgorąca stopka
Matówka
  • drobnosferyczna Acute Matte
  • wymienna
Lustrosamopowrotne
Wizjer
  • optyczny, niewymienny, z pryzmatem pentagonalnym ze szkła optycznego
  • pole widzenia 95 %
  • powiększenie 0,9 x z obiektywem 50 mm na nieskończoność
  • korekta od -3 do +1 D
Punkt oczny
  • ok. 25 mm od wizjera
  • ok. 21 mm od ramki wizjera przy korekcji -1 D
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie pojedyncze (samo zdjęcie, zdjęcie plus informacja)
  • histogram RGB z zaznaczeniem przekroczenia granicy jasności
  • indeks (4, 9 lub 25 klatek)
  • Duże zdjęcie + pasek z 5 ostatnimi zdjęciami
  • slideshow
  • obracanie (ręczne, automatyczne)
Samowyzwalacz2 lub 10 s ze wstępnym podniesieniem lustra
ZłączaUSB 2.0 Hi-Speed, wyjście wideo (NTSC/PAL), minijack HDMI typu C
Pilottak, w zestawie
Zasilanieakumulator litowo-jonowy NP-FM500H, zasilacz sieciowy AC-VQ900AM (opcjonalnie)
Wydajność zasilania (zdjęcia)650 (CIPA)
Funkcje indywidualneoptymalizcja zakresu dynamiki (DRO), system obsługi Quick Navi
Warunki atmosferyczne0° C - 40° C
Gwint statywutak
Obudowaścianki korpusu - stop magnezu, postawa montażowa - wzmocnione stopy aluminium, pokrycie lastik i guma
Wymiary141,7 x 104,8 x 79,7 mm
Waga690 g (bez akumulatora i karty)
Akcesoriauchwyt pionowy VG-C70AM z pojemnikiem na dwa aukumulatory
Oprogramowanie
  • Image Data Converter SR2
  • Image Data Lightbox SR
  • Remote Camera Control
Uwagi
  • procesor BIONZ
  • redukcja szumów dla czasów dłuższych niż 1 s
  • Dynamic Range Optimizer
  • DCF
  • DPOF
  • PIM III
  • DPS
  • histogram RGB
  • Pictbridge
Artykuł na Fotopolis6326
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)