Panasonic Lumix GF3 - test

Panasonic, po niespełna roku od premiery GF2, zaprezentował nowy aparat z tej serii. Nowy Lumix GF3 to wyraźny ukłon w stronę fotoamatorów. Jest mniejszy, lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego poprzednika.

Autor: Patryk Wiśniewski

2 Wrzesień 2011
Artykuł na: 29-37 minut

7.Jakość zdjęć

Szum

Zjawisko szumu nie występuję do czułości ISO 400. Czułość ISO 800 odbiega w niewielki sposób od niej. Dopiero ISO 1600 wprowadza delikatne rozmycie na krawędziach, co jest związane z procesami odszumiania. W przypadku ISO 3200 mamy do czynienia z jeszcze większą degradacją obrazu, pojawiają się plamki i przebarwienia, ale nadal jest to czułość, po którą użytkownik może sięgnąć. Ostatnia wartość, czyli ISO 6400, została dodana na wyrost. Szum, przebarwienia dają o sobie na tyle mocno znać, że czułości tej możemy używać tylko w ostateczności.

ISO 160
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 3200 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2
ISO 6400 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2

Reprodukcja szczegółów

Reprodukcja szczegółów utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie do ISO 400. Czułość ISO 800 traci już część szczegółów ale użytkownik może spokojnie po nią sięgać. Ostatnią wartością, której możemy sensownie używać jest ISO 1600, ISO 3200 jest już pozbawione większości istotnych szczegółów. O ostatniej wartości nawet nie warto wspominać.

ISO 160
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
porównanie poziomów wyostrzania od lewej +2,0,-2

Reprodukcja kolorów

Na zdjęciach poniżej widać, że nowy Lumix nie ma problemów z poprawną reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów są dobrze zbalansowane i prezentują się naturalnie. Dobre wrażenie ze studia potwierdza się w plenerze. Nie ma też powodów żeby narzekać na kolorystykę skóry.

Podsumowanie

Panasonic GF3 ma sensor, który swoją premierę miał w roku 2008. Przy dzisiejszym postępie technologicznym, należy go traktować raczej jako staruszka. Oferuje on przyzwoitą jakość zdjęć do ISO 1600 zarówno jeśli chodzi o szum, jak i o reprodukcję szczegółów. Reprodukcja kolorów stoi na bardzo dobrym poziomie ale te wszystkie zalety są przekreślane przez wiek matrycy. Zwłaszcza, że konkurencja nie śpi i wszystko prowadzi do tego, że to Sony ze swoim systemem NEX, będzie wyznaczać w tej dziedzinie standardy. Panasonic ma w swoim systemie dużo lepszą matrycę o rozdzielczości 16-megapikseli, dlaczego więc zdecydowano się zamontować starszy model? Nie wiemy, niestety ten krok wpływa na końcową ocenę aparatu.

+ dobra reprodukcja szczegółów do ISO 1600

+ dobra reprodukcja kolorów

- szum powyżej ISO 1600

- stosunkowo niska rozdzielczość

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)