Cooke dla ubogich? Oto superjasne obiektywy filmowe Mitakon Speedmaster T1.0 do Mikro Cztery Trzecie i APS-C

Autor: Maciej Luśtyk

20 Kwiecień 2021
Artykuł na: 4-5 minut

ZY Optics wprowadza stylowe i superjasne obiektywy filmowe Mitakon Speedmaster Cinema Lens, przeznaczone do aparatów i kamer z matrycami Mikro Cztery Trzecie oraz APS-C, obiecując bardzo dobre rezultaty za nieduże pieniądze.

Mikro Cztery Trzecie to martwy system? Nic bardziej mylnego - to wciąż format chętnie wybierany zwłaszcza przez filmujących i - biorąc pod uwagę zapewnienia Olympusa o rozwoju funkcji filmowych swoich aparatów oraz pojawiające się plotki następcy modelu Panasonic GH5 - pewnie dalej tak będzie.

Teraz ofertę filmowych systemowych akcesoriów wzbogacają 3 nowe jasne szkła Zhongyi Optics Mitakon Speedmaster Cinema Lens T1.0, które lansują się na jedne z najciekawszych szkieł tego typu w ofercie mocowania Mikro Cztery Trzecie. Producent obiecuje, że pod względem kontrastu, ostrości i reprodukcji koloru jego szkła mają do zaoferowania znacznie więcej od innych szkieł o podobnej konfiguracji, w tym pułapie cenowym.

Superjasne, tanie, stylowe i niezłe optycznie - seria Mitakon Speedmaster Cinema Lens może być hitem wśród amatorów

Obiektywy Mitakon Speedmaster Cinema Lens 17 mm T1.0, 25 mm T1.0 i 35 mm T1.0 to, pod względem układów optycznych (12 elementów 9 grup i 11 elementów 8 grup oraz 8- i 9-listkowe przysłony) odpowiedniki fotograficznych modeli f/0.95 o tych samych ogniskowych z oferty producenta, jednak w typowo filmowych obudowach, z bezstopniowym pierścieniem przysłony i ząbkowaniem do systemów follow focus.

Nowe szkła mogą się też podobać. Eleganckie czarne wzornictwo i żółty font z finezyjnym logiem producenta nawiązuje do kultowych i koszmarnie drogich szkieł Cooke. I choć pod względem jakości optyki prawdopodobnie obiektywy Zhongyi im nie dorównają, to trzeba przyznać, że nowe modele prezentują się naprawdę atrakcyjnie. Do tego zachowują identyczne rozmiary (80 x 104 mm), choć nieco różnią się wagą (535-616 g).

Co ciekawe, model 35 mm T1.0 dostępny jest także w wersji APS-C, z mocowaniem Canon RF, Sony E i Fujifilm X. Jak widzimy na poniższym reelu, efekty uzyskane przy jego pomocy prezentują się naprawdę ładnie, a zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, to ile życzy sobie za niego producent. A życzy sobie naprawdę niewiele.

 

Cena i dostępność

Szkła Mitakon Speedmaster Cinema Lens T1.0 kupimy w cenie 449 dolarów (ok. 1750 zł). Model Mitakon Speedmaster Cine 35 mm T1.0 w wersji APS-C wyceniony został zaś na 599 dolarów (ok. 2270 zł).

Polskiej ceny i daty dostępności na razie nie znamy, ale chętni mogą już zamawiać nowe szkła bezpośrednio ze strony producenta.

Więcej informacji znajdziecie na stronie zyoptics.net.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)