Właściciel Panasonica zmienia nazwę na Panasonic

Autor: Michal Grzegorczyk

11 Styczeń 2008
Artykuł na: 4-5 minut
Po ponad 50-ciu latach istnienia marki Panasonic jej właściciel postanowił nazwać tak cały koncern. Z rynku zniknie więc dotychczasowa nazwa firmy Matsushita Electric Industries Co,, a razem z nią marka National oraz najprawdopodobniej Technics - obydwie należące do Matsushity. Zmiany rozpoczną się jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Nazwisko Konosuke Matsushity, założyciela koncernu, obecne było w nazwie firmy od chwili jej powstania w 1918 roku. Marka Panasonic została wprowadzona w 1955 i funkcjonowała do dziś obok innych korporacyjnych marek Matsushity takich jak National (sprzęt AGD na rynek japoński) czy Technics (sprzęt audio). 1 października 2008 Panasonic Corporation stanie się nazwą całego koncernu, podobnie jak motto Panasonic ideas for life stanie się mottem korporacyjnym. Musi na to jeszcze wyrazić zgodę walne zgromadzenie akcjonariuszy. Unifikacja marek ma się przyczynić do rozwoju firmy. Pozwoli skoncentrować wysiłek pracowników na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Poniżej prezentujemy informację prasową:

Matsushita Electric zmieni nazwę na Panasonic Corporation

Osaka, Japonia, 10 stycznia, 2008 r. -
Firma Matsushita Electric Industries Co., właściciel m.in. marki Panasonic ogłosiła, że z dniem 1 października 2008 roku, zmieni nazwę na Panasonic Corporation. Spółka zunifikuje wszystkie swoje korporacyjne marki pod jedną marką Panasonic na całym świecie.

Zmiana, która została zaakceptowana na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu wymaga jeszcze akceptacji zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się w czerwcu br.

Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki "National", stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na "Panasonic" do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka "National" zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę "Panasonic".

Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy "Matsushita Electric Manufacturing Works" od 1929 r. i "Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works" od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek "Panasonic" i "National". W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą "Panasonic" wraz ze sloganem "Panasonic ideas for life".

Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń "Matsushita" lub "National" w swoich nazwach również zmienią je na "Panasonic". Wraz z unifikacją marki w Japonii, firma będzie koncentrować wszystkie swoje zasoby i działania na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Nowa firma "Panasonic Corporation" wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: "A company is a public entity" ("Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną"), "Customer-comes-first" ("Klient w pierwszej kolejności"), "Start fresh every day" ("Zaczynaj każdy dzień z energią").

Firma obecnie prowadzi działalność biznesową w ramach średniookresowego planu GP3, który zakłada realizację celu pod nazwą "Global Excellence" w oparciu o trzy filary: "Global Progress", "Global Profit", "Global Panasonic".

Zmiana nazwy firmy oraz unifikacja marek jest kolejnym krokiem naprzód w celu stworzenia prawdziwie globalnej firmy, której wartość może być zwiększana dzięki wysiłkom wszystkich pracowników skoncentrowanych na marce Panasonic.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100 zł miesięcznie
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100...
Narzekaliście na system subskrypcji? To teraz zapłacicie za niego jeszcze więcej. Od 15 stycznia Adobe podnosi ceny poszczególnych planów. Ucierpią wszyscy, ale najbardziej nowi...
24
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
15 kategorii i ponad 100 nominacji - oto przekrój najgorętszych premier i wydarzeń ostatnich miesięcy. Wystartował plebiscyt na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2024 roku!...
9
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty będą naprawiane w Niemczech
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty...
Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w...
11
Powiązane artykuły
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj