Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Panasonic już kilkakrotnie składał ofertę kupna akcji swojego konkurenta. Jednak główni akcjonariusze Sanyo Electric Co., do których należą Goldman Sachs, Daiwa Securities SMBC Co. i Sumitomo Mitsui Banking Corp nie mogli uzgodnić odpowiedniej ceny. Firmy te posiadają w sumie 70% akcji Sanyo.
Wreszcie dzisiaj rano do mediów trafiła informacja, że firmy uzgodniły sprzedaż akcji w cenie 1,49 dolara za akcję (131 jenów), co w sumie dało kwotę 6,4 miliarda dolarów (560 miliarda jenów). W ten sposób Panasonic Corp. przejął kontrolę nad Sanyo. Media finansowe pokreślają, że mimo obecności Sanyo na rynku elektroniki użytkowej, głównym celem Panasonika jest pozykanie i technologii i zwiększenie udziałów w szybko rosnącym rynku akumulatorów i baterii słonecznych. Pojawiają się również głosy, że w obliczu zbliżającego się kryzysu mogą nastąpić kolejne przejęcia wśród japońskich koncernów.
Firma Sanyo powstała tuż po II Wojnie Światowej jako producent lampek do rowerów. Potem firma rozwinęła działalność w branży elektroniki użytkowej produkując pod swoją marką szeroką gamę produktów od telefonów komórkowych po klimatyzatory i urządzenia AGD. Czytelnikom fotopolis.pl z pewnością znana jest seria ciekawych produktów Sanyo Xacti będących połączeniem aparatu cyfrowego i kamery. Na razie nie wiadomo w jakim zakresie Panasonic ma kontynuować linie produktowe Sanyo i czy w ogóle marka zostanie utrzymana na rynku