Panasonic kupuje Sanyo za 6 ponad miliardów dolarów!

Autor: Michał Sułkiewicz

18 Grudzień 2008
Artykuł na: 2-3 minuty
Dziś rano czasu europejskiego akcjonariusze Sanyo ogłosili, że osiągnęli porozumienie z firmą Panasonic w sprawie sprzedaży większości kontrolnej akcji. Właściciela zmieni 70% akcji Sanyo za łączną cenę 6,4 miliarda dolarów.

Panasonic już kilkakrotnie składał ofertę kupna akcji swojego konkurenta. Jednak główni akcjonariusze Sanyo Electric Co., do których należą Goldman Sachs, Daiwa Securities SMBC Co. i Sumitomo Mitsui Banking Corp nie mogli uzgodnić odpowiedniej ceny. Firmy te posiadają w sumie 70% akcji Sanyo.

Wreszcie dzisiaj rano do mediów trafiła informacja, że firmy uzgodniły sprzedaż akcji w cenie 1,49 dolara za akcję (131 jenów), co w sumie dało kwotę 6,4 miliarda dolarów (560 miliarda jenów). W ten sposób Panasonic Corp. przejął kontrolę nad Sanyo. Media finansowe pokreślają, że mimo obecności Sanyo na rynku elektroniki użytkowej, głównym celem Panasonika jest pozykanie i technologii i zwiększenie udziałów w szybko rosnącym rynku akumulatorów i baterii słonecznych. Pojawiają się również głosy, że w obliczu zbliżającego się kryzysu mogą nastąpić kolejne przejęcia wśród japońskich koncernów.

Firma Sanyo powstała tuż po II Wojnie Światowej jako producent lampek do rowerów. Potem firma rozwinęła działalność w branży elektroniki użytkowej produkując pod swoją marką szeroką gamę produktów od telefonów komórkowych po klimatyzatory i urządzenia AGD. Czytelnikom fotopolis.pl z pewnością znana jest seria ciekawych produktów Sanyo Xacti będących połączeniem aparatu cyfrowego i kamery. Na razie nie wiadomo w jakim zakresie Panasonic ma kontynuować linie produktowe Sanyo i czy w ogóle marka zostanie utrzymana na rynku

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły