Fat and Furious Burger, czyli o tym jak przekuć nudę w jeden z najbardziej odjazdowych projektów fotografii kulinarnej ostatnich lat

Autor: Maciej Luśtyk

13 Listopad 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Na ile sposobów można kreatywnie przedstawić jeden temat? Czy w fotografii kulinarnej jest miejsce na fantazję? Takimi pytaniami z pewnością nie zaprzątają sobie głowy twórcy "Fat and Furious Burger" - jednej z najciekawszych publikacji kulinarno-fotograficznych jaką mieliśmy okazję oglądać.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów

Fotografia kulinarna to ostatnimi czasy popularny temat. Codziennie w internecie natykamy się na morze starannie przygotowanych, pięknie oświetlonych zdjęć potraw reklamujących dania w pobliskich restauracjach. Wtórują im wyrastające jak grzyby po deszczu blogi kulinarne oraz billboardy na ulicy. Rzadko jednak zdarza się by zdjęcie przedstawiało coś więcej niż doskonale, nie zawsze zgodnie z prawdą przygotowane jedzenie. Z tym wizerunkiem fotografii kulinarnej zrywa francuska agencji kreatywna Furious, która nudę panującą w biurowej kuchni przekształciła w jedną z najbardziej oryginalnych publikacji kulinarnych ostatnich lat.

Zobacz wszystkie zdjęcia (19)

W 2012 roku Thomas Weil i Quentin Weisbuch, założyciele studia Furious byli tak znudzeni zwyczajnością kanapek, które jedli podczas przerwy na lunch, że wymyślili sobie zadanie - stworzyć jak najoryginalniejszego burgera. Jednorazowy pomysł szybko zmienił się w rytuał i z każdym tygodniem powstawała nowa mięsna kreacja. Z początku, swoje dokonania fotografowali iPhone’ami w scenerii biurowej kuchni, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania humorystycznym projektem, zainwestowali w profesjonalne studio i postanowili wykorzystać swoje umiejętności do stworzenia unikatowych scenografii.

”Na zrobienie zdjęć staramy się poświęcać tylko kilka minut, żeby pozostały czas móc przeznaczyć na jedzenie, choć czasem stworzone przez nas burgery smakują paskudnie” - twórcy humorystycznie komentują kulisy projektu. ”Zwykle całość powstaje w około półtorej godziny, które obejmują stworzenie koncepcji, wyskok do supermarketu po niezbędne produkty i czas potrzebny na ich przyrządzenie. Więcej czasu spędzamy nad projektami tworzonymi w kolaboracji z różnymi restauracjami. Niezależnie od czasu, każdy burger jest dla nas wyzwaniem. Zwykle, przed zabraniem się do pracy mamy niewielkie pojęcie o tym jaki będzie rezultat.” - dodają.

Poniżej możecie zobaczyć powstawanie filmu promującego kamerki sportowe Sony zrobionego przez twórców na zlecenie Sony.

Z czasem każde kolejne zdjęcie było lepsze od poprzedniego, a o “wściekłych burgerach” usłyszała społeczność mediów internetowych, przysparzając studiu międzynarodowej popularności i owocując kolaboracjami z markami z całego świata. Projekt jest ciągle aktualizowany jednak pod koniec 2014 roku twórcy zaprezentowali jego dotychczasowe podsumowanie w formie książki kulinarnej, która na 128 stronach skupiała 60 najciekawszych przepisów.

Więcej niestworzonych burgerów znajdziecie na stronie fastandfuriousburger.com. Pozostałe projekty studia możecie zobaczyć pod adresem studiofurious.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1
Powiązane artykuły