Fat and Furious Burger, czyli o tym jak przekuć nudę w jeden z najbardziej odjazdowych projektów fotografii kulinarnej ostatnich lat

Autor: Maciej Luśtyk

13 Listopad 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Na ile sposobów można kreatywnie przedstawić jeden temat? Czy w fotografii kulinarnej jest miejsce na fantazję? Takimi pytaniami z pewnością nie zaprzątają sobie głowy twórcy "Fat and Furious Burger" - jednej z najciekawszych publikacji kulinarno-fotograficznych jaką mieliśmy okazję oglądać.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów

Fotografia kulinarna to ostatnimi czasy popularny temat. Codziennie w internecie natykamy się na morze starannie przygotowanych, pięknie oświetlonych zdjęć potraw reklamujących dania w pobliskich restauracjach. Wtórują im wyrastające jak grzyby po deszczu blogi kulinarne oraz billboardy na ulicy. Rzadko jednak zdarza się by zdjęcie przedstawiało coś więcej niż doskonale, nie zawsze zgodnie z prawdą przygotowane jedzenie. Z tym wizerunkiem fotografii kulinarnej zrywa francuska agencji kreatywna Furious, która nudę panującą w biurowej kuchni przekształciła w jedną z najbardziej oryginalnych publikacji kulinarnych ostatnich lat.

Zobacz wszystkie zdjęcia (19)

W 2012 roku Thomas Weil i Quentin Weisbuch, założyciele studia Furious byli tak znudzeni zwyczajnością kanapek, które jedli podczas przerwy na lunch, że wymyślili sobie zadanie - stworzyć jak najoryginalniejszego burgera. Jednorazowy pomysł szybko zmienił się w rytuał i z każdym tygodniem powstawała nowa mięsna kreacja. Z początku, swoje dokonania fotografowali iPhone’ami w scenerii biurowej kuchni, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania humorystycznym projektem, zainwestowali w profesjonalne studio i postanowili wykorzystać swoje umiejętności do stworzenia unikatowych scenografii.

”Na zrobienie zdjęć staramy się poświęcać tylko kilka minut, żeby pozostały czas móc przeznaczyć na jedzenie, choć czasem stworzone przez nas burgery smakują paskudnie” - twórcy humorystycznie komentują kulisy projektu. ”Zwykle całość powstaje w około półtorej godziny, które obejmują stworzenie koncepcji, wyskok do supermarketu po niezbędne produkty i czas potrzebny na ich przyrządzenie. Więcej czasu spędzamy nad projektami tworzonymi w kolaboracji z różnymi restauracjami. Niezależnie od czasu, każdy burger jest dla nas wyzwaniem. Zwykle, przed zabraniem się do pracy mamy niewielkie pojęcie o tym jaki będzie rezultat.” - dodają.

Poniżej możecie zobaczyć powstawanie filmu promującego kamerki sportowe Sony zrobionego przez twórców na zlecenie Sony.

Z czasem każde kolejne zdjęcie było lepsze od poprzedniego, a o “wściekłych burgerach” usłyszała społeczność mediów internetowych, przysparzając studiu międzynarodowej popularności i owocując kolaboracjami z markami z całego świata. Projekt jest ciągle aktualizowany jednak pod koniec 2014 roku twórcy zaprezentowali jego dotychczasowe podsumowanie w formie książki kulinarnej, która na 128 stronach skupiała 60 najciekawszych przepisów.

Więcej niestworzonych burgerów znajdziecie na stronie fastandfuriousburger.com. Pozostałe projekty studia możecie zobaczyć pod adresem studiofurious.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100 zł miesięcznie
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100...
Narzekaliście na system subskrypcji? To teraz zapłacicie za niego jeszcze więcej. Od 15 stycznia Adobe podnosi ceny poszczególnych planów. Ucierpią wszyscy, ale najbardziej nowi...
23
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
15 kategorii i ponad 100 nominacji - oto przekrój najgorętszych premier i wydarzeń ostatnich miesięcy. Wystartował plebiscyt na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2024 roku!...
9
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty będą naprawiane w Niemczech
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty...
Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w...
11
Powiązane artykuły