Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Jedna z najbardziej popularnych profesjonalnych kompaktowych kamer otrzymuje ważne usprawnienia. Model Pro może oferuje wbudowany filtr ND, jaśniejszy odchylany ekran, porty XLR i pojemniejsza baterię Sony.
Jeśli chodzi o stosunek ceny do możliwości, kamera Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K była do tej pory prawdopodobnie najdoskonalszym narzędziem do rejestracji wideo w cenie poniżej 10 tys. złotych. Teraz producent prezentuje wariant Pro, który ku uciesze zainteresowanych oferowany jest w tej samej cenie, co początkowo model standardowy. Warto przy tym zaznaczyć, że usprawnienia, choć nie rewolucyjne, znacznie usprawnią prace z kamerą.
Najważniejszą zmianą w modelu Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro jest pojawienie się wbudowanego, regulowanego filtra ND, który obniży ekspozycję w zakresie od 2 do 6 EV i znacznie ułatwi realizację materiałów według filmowych zasad w świetle dnia. Otrzymujemy też odchylany, dotykowy ekran Full HD o maksymalnej jasności 1500 nitów, dodatkowy port mini XLR do rejestracji dźwięku oraz pojemniejszą baterię Sony NP-F570. Użytkownicy będą też mieli możliwość podłączenia opcjonalnego wizjera, a całe urządzenie oferuje też lekko zmienioną i wygodniejszą ergonomię.
Model Pro oferuje ponadto ten sam sposób przetwarzania kolorów, co kamera URSA Mini Pro 12 K i nową 12-bitową krzywą gamma, dzięki której zarejestrować mamy jeszcze więcej informacji w światłach i cieniach.
Jeśli chodzi o samą matrycę i możliwości rejestracji wideo, otrzymujemy to samo co w standardowym modelu 6K. Otrzymujemy więc sensor Super 35 (filmowe APS-C), wykorzystujący technologie Dual ISO (natywne czułości ISO 400 i ISO 25600), który pozwoli nam na rejestrację filmów maksymalnej rozdzielczości 6144 x 3456 px w formacie 16:9 z klatkażem 50 kl./s, mniejszej 6144 x 2560 px (proporcje obrazu 2.4:1) z prędkością 60 kl./s lub 5744 x 3024 (format 1.9:1) także w 60 kl./s.
Do tego rejestracja 120 kl./s w jakości 2,8K oraz w pełni anamorficzny tryb 6:5, w którym rejestrować ujęcia będziemy mogli w rozdzielczości 3.7K (3728 x 3104 px)z klatkażem 60 kl./s. No i oczywiście wsparcie dla rynkowych standardów w postaci 12-bitowego zapisu Blackmagic RAW czy 10-bitowej rejestracji Apple ProRes.
To wszystko skoncentrowane wokół mocowania Canon EF, które obsługuje także elektronikę, dając nam wsparcie stabilizacji obiektywów i systemu AF.
Co najważniejsze Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro debiutuje w tej samej cenie co poprzednio model standardowy (2495 dolarów), co oznacza, że na polskim rynku zapłacimy za nią ok. 10 tys. złotych.
Jeśli interesuje was was wyłącznie filmowanie i jak najlepsza jakość filmów, Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro to prawdopodobnie najlepsze, co można trafić w tej cenie, choć należy pamietać, że pod względem autofokusu nie będziemy tu mogli oczekiwać wyników nawet porównywalnych z tym, co mają do zaoferowania najnowsze bezlusterkowce
Więcej informacji o kamerze znajdziecie na stronie blackmagicdesign.com.