Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Blackmagic prezentuje PYXIS 6K - jedną z najbardziej wszechstronnych i przystępnych cenowo pełnoklatkowych kamer na rynku.
„Riguj, jak chcesz” - tak w dużym skrócie można by opisać najnowszą kamerę Blackmagic PYXIS 6K. Wyposażona w ten sam sensor, co zeszłoroczny model Cinema Camera 6K, PYXIS ma do zaoferowania znacznie więcej w zakresie wygodnego budowania zestawu wideo do różnych zadań, stając się jedną z najciekawszych i najbardziej zaawansowanych modułowych kamer „pudełkowych” na rynku.
Blackmagic PYXIS 6K została pomyślana jak urządzenie, które łatwo będziemy mogli adaptować do różnych stylów pracy. Jest na tyle mała i lekka (tylko 1,5 kg), że umożliwia wygodną pracę z ręki, ale w razie potrzeb możemy ją łatwo obudować wszelkiego typu profesjonalnymi akcesoriami i stworzyć na jej bazie w pełni profesjonalny zestaw do pracy na statywie czy Steadicamie. Lub też odwrotnie - odczepić wszystko, co niepotrzebnie i mocować w trudno dostępnych miejscach, na pojazdach lub zbudować na jej bazie zestaw do transmisji. Granicą jest tu tylko wyobraźnia (i budżet) twórców.
Jeżeli chodzi o same możliwości, otrzymujemy wspomnianą już pełnoklatkowa matrycę z modelu Cinema Camera 6K, która pracuje w trybie Dual Native ISO (bazowe czułości ISO 400 i ISO 3200) i która obiecuje 13-stopniowy zakres dynamiczny. To wszystko oczywiście przy możliwości zapisu wideo Blackmagic RAW i wsparciu dla zapisu anamorficznego 6048 x 4032 px do 36 kl./s. W standardowym trybie DCI 17:9 zapis 6K możemy realizować z prędkością 48 kl/.s lub do 60 kl./s w przypadku formatu 2.4:1.
Jeżeli chodzi o samą budowę otrzymujemy wygodny boczny interfejs z dużą liczbą przycisków, duży, 4-calowy dotykowy panel LCD HDR o maksymalnej jasności 1500 nitów, dwa sloty na karty CFExpress typy B, port słuchawek i mikrofonu, port baterii, złącze 12V do zasilania bezpośredniego, port Ethernet, złącze SDI oraz złącza USB-C do podłączenia zewnętrznych dysków lub wizjera. Do tego cały szereg gwintów do wygodnego podłączania akcesoriów czy mocowania kamery na wysięgnikach. Szkoda jedynie, że producent nie wyposażył kamery w ekran odchylany - opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF to duży koszt dodatkowy, a zewnętrzny monitor poglądowy znacznie zwiększy rozmiary całego zestawu.
Co chyba najważniejsze, kamera Blackmagic PYXIS 6K debiutuje w bardzo przystępnej cenie 12 945 zł.
Gdyby tylko była wyposażona w solidny system AF i wbudowane filtry ND z pewnością stałaby się mocną konkurencją dla kamer pokroju Sony FX6, FX3 czy EOS C70. Ale nawet bez tego i tak łatwo znajdzie swoich zwolenników.
Kamera dostępna jest w wersjach z mocowaniami L-Mount, Canon EF i PL.
Więcej informacji znajdziecie na stronie blackmagicdesign.com.