Przegląd portfolio z fotoedytorem - Anną Brzezińską-Skarżyńską

Autor: Marta Sinior

20 Marzec 2008
Artykuł na: 4-5 minut
Zachęta zaprasza na spotkanie z Anną Brzezińską-Skarżyńską towarzyszące wystawie "Dokumentalistki - polskie fotografki w XX wieku". W trakcie spotkania Anna Brzezińska-Skarżyńska opowie o pracy fotoedytora i fotografii prasowej, a także skomentuje wybrane spośród nadesłanych zdjęcia. Wszyscy chętni skonsultowania swoich prac, mają termin do 6 kwietnia.

Anna Brzezińska-Skarżyńska- Fotografia reportażowa i prasowa z pasji stała się zawodem, w którym pracuje od 27 lat. Od 1990 roku przez ponad 14 lat była fotoreporterką i kierowniczką zespołu fotoreporterów w dzienniku "Rzeczpospolita", wpływając w istotny sposób na zmianę stylu fotografii zamieszczanych w gazecie. Sama intensywnie fotografowała do roku 2000. Od roku 2006 Pracuje w Polskiej Agencji Prasowej, gdzie jest redaktorem naczelnym i dyrektorem Redakcji Fotograficznej.

Zafascynowana reportażem w wielu jego aspektach, ciekawa młodych talentów, przez trzynaście lat współorganizowała Konkurs Polskiej Fotografii Prasowej. Ostatnio była współautorką wystawy "Solidarność - początek drogi" (Muzeum Narodowe w Warszawie, 2005) oraz kuratorką wystawy fotografii z Nowej Huty 802 % Normy (Pałac Kultury i Nauki, Warszawa, 2007 i kino Światowid, Nowa Huta, 2008). Jak sama mówi praca fotoreportera prasowego "wymaga zapału, szybkości, obrotności, spostrzegawczości, odporności psychicznej, odwagi, siły fizycznej i pogodzenia się z wielokrotnym rozstaniem z rodziną".

Prace Anny Brzezińskiej-Skarżyńskiej publikowane były w m.in.: "Kurier Polski", "Tygodnik Solidarność", "Rzeczpospolita", "Liberation", „Corriere della Sierra", "La Croix", "Frankfurter Algemaine Zeitung", "New York Times", „The Independent", "The Daily Telegraph", "The Times", "Die Welt", "New Herald Tribune", "La Epoca", "La Stampa", "The Guardian", "Kurier- Austria", "Chicago Tribune", "Asashi Shimbun".

fot. Brzezińska-Skarżyńska Anna, Wieś w Świętokrzyskim, 1980

Jak przygotować portfolio?

  • Zdjęcia w formie cyfrowej: w formacie (najlepiej) JPG do użytku internetowego (72dpi). Jedno zdjęcie nie większe niż 150kb, maksymalnie 1024 pikseli na dłuższym boku. Wybór do 15 zdjęć.
  • Zdjęcia - wyłącznie własnego autorstwa należy opisać w dołączonym osobnym pliku tekstowym (imię i nazwisko autora, tytuł i data powstania, ew. tytuł serii lub temat zdjęcia). Organizatorzy proszą o uwzględnienie informacji o możliwym bądź niemożliwym podaniu nazwiska lub pseudonimu autora zdjęć w przypadku prezentacji w czasie spotkania.

Prace, które nie będą spełniać wymogów technicznych, nie będą brane pod uwagę. Nie wszystkie nadesłane prace zostaną zaprezentowane podczas spotkania. Nadesłanych materiałów organizatorzy nie zwracają.

Fotografie na przegląd portfolio należy wysyłać na adres fotoedytor@zacheta.art.pl lub na płytach CD na adres Galerii Zachęta:

Pl. Małachowskiego 3
00-916 Warszawa

z dopiskiem "spotkanie z fotoedytorem".

Płyty CD można zostawić też w recepcji w trakcie działania galerii od wt. do niedz. W godzinach 12-20.

Spotkanie: 21 kwietnia 2008 (poniedziałek) godzina 18.00

Zachęta
sala kinowa, wejście od ulicy Burschego
Wstęp wolny

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Zostań władcą światła - jak przygotować i przeprowadzić udaną sesję portretową
Zostań władcą światła - jak przygotować i przeprowadzić udaną sesję portretową
O kuchnię zawodowej pracy i praktyczne porady zapytaliśmy doświadczonego fotografa Piotra Wernera. Publikujemy obszerne fragmenty jego bestsellerowego e-booka dla...
26
Jak dbać o akumulatory? Poradnik użytkownika
Jak dbać o akumulatory? Poradnik użytkownika
Chcesz wiedzieć jak wydłużyć żywotność akumulatora i sprawić, by w każdej sytuacji zapewniał wydajną i wygodną pracę ze sprzętem? Z tego poradnika dowiesz się, jak zapewnić optymalne...
10
Jak fotografować górskie kaskady i wodospady
Jak fotografować górskie kaskady i wodospady
Nie ważne czy są one głównym tematem, czy mniejszym elementem wizualnym w szerszej scenie. Zobacz, jak zamknąć w kadrze wartko płynące potoki, by ożywić zdjęcia górskich krajobrazów.
22
Powiązane artykuły