Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

88%

Nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO to obiektyw, który ma być idealnym dopełnieniem systemu Mikro Cztery Trzecie. Ponadto ma zwrócić na siebie uwagę najbardziej wymagających zawodowców, którzy poszukują konstrukcji supertelefoto. Czy tak się stanie? Zobaczcie to w naszym teście!

Autor: Michał Chrzanowski

11 Marzec 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja

Jedną z bardziej elektryzujących cech nowego M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO jest - po raz pierwszy wykorzystana w obiektywach Olympusa - optyczna stabilizacja obrazu. Co więcej, producent zadbał, by była ona optymalnie zsynchronizowana z 5-osiową stabilizacją matrycy, którą oferują aparaty OM-D E-M1 i OM-D E-M5 Mark II. Jak podkreślają inżynierowie, taki tandem ma zapewnić kompensację drgań odpowiadającą 6EV.

 

W takim razie, jak to rozwiązanie poradziło sobie w praktyce? Fenomenalnie! Stabilizacja nowego M.Zuiko to czysta poezja. Wystarczy napisać, że z włączoną i odpowiednio zsynchronizowaną stabilizacją byliśmy w stanie wykonać 100% ostrych kadrów z czasem naświetlania wynoszącym 1/40 sekundy! A przecież mamy do czynienia z obiektywem oferującym ekwiwalent 600 mm. Jednak to nie wszystko. Efektywnie mogliśmy fotografować nawet na 1/20 sekundy - aż 70% nieporuszonych zdjęć. Również wybranie 1/10 sekundy zapewniało kilka ostrych ujęć - dokładnie 30% z serii. Dla porównania, przy wyłączonej stabilizacji i czasie 1/300 sekundy, udało się wykonać tylko 70% ostrych kadrów. Efektywność optycznej stabilizacji Olympusa dobrze obrazuje poniższy wykres.

Stabilizacja włączona - 1/10 sekundy

Stabilizacja wyłączona - 1/10 sekundy

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły