Samsung 16-50 mm f/2-2,8 S ED OIS - test

Samsung 16-50 mm f/2-2,8 S ED OIS to standardowy zoom z bardzo dobrym światłem, skierowany do użytkowników systemu Samsung NX. Zobaczcie jak szkło sprawdziło się w praktyce.

Autor: Marcin Grabowiecki

10 Lipiec 2014
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Samsung 16-50 mm f/2-2,8 S ED OIS to bardzo porządnie wykonane szkło. Obiektyw sprawia wrażenie wytrzymałego i solidnego. Elegancką i prostą obudowę wyposażono w metalowy, uszczelniany bagnet.

Konstrukcja optyczna składa się z 18 elementów ustawionych w 12 grup. Wśród soczewek znalazły się trzy asferyczne, dwie zostały wykonane z niskodyspersyjnego szkła, a dwie kolejne to soczewki Xtreme High Refractive Lens. Przesłona składa się z 9 listków.

Warto zwrócić uwagę na gumowy przycisk i-Function, na którym możemy zaprogramować wybraną funkcję, taką jak: czułość, korekcję ekspozycji czy balans bieli. Trzeba przyznać, że zastosowanie tego przycisku było dobrym pomysłem. Obok niego umiejscowiono przełącznik AF/MF oraz włącznik stabilizacji (ON/OFF).

Zobacz wszystkie zdjęcia (5)

Metalowy pierścień ustawiania ostrości jest dość wąski, ale pracuje z przyjemnym oporem. Gumowy pierścień zmiany ogniskowej jest już znacznie szerszy i działa równie sprawnie.

Obiektyw nie jest mały, ani lekki. W zestawie z NX30 szkło nie jest najlepiej wyważone, środek ciężkości wyraźnie przesunięty jest w kierunku obiektywu. Mimo wszystko zestawem fotografuje się dość wygodnie. Możemy mieć również problemy z zamontowaniem zestawu na statyw, ponieważ obiektyw wystaje poza korpus aparatu.

Plastikowy przedni dekielek posiada podwójny uchwyt, dzięki czemu łatwo się z niego korzysta. W zestawie handlowym otrzymujemy przydatną plastikową osłonę przeciwsłoneczną oraz etui ze sztucznego tworzywa.

Minimalna odległość ostrzenia wynosi 0,3 metra. Średnica mocowania filtra wynosi 72 mm, a wymiary całego szkła to 81 x 96,5mm przy wadze wynoszącej 622 gramy.

;

Specyfikacja;

Konstrukcja;

Autofokus;

Stabilizacja;

Rozdzielczość 16 mm;

Rozdzielczość 35 mm;

Rozdzielczość 50 mm;

Rozmycie;

Aberracja chromatyczna;

Dystorsja;

Winietowanie;

Odblaski;

Podsumowanie;

Zdjęcia do pobrania]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły