Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
9. Aberracja chromatyczna
Testowany obiektyw trzeba pochwalić za niski poziom aberracji chromatycznej. W całym zakresie przysłon wada jest na niskim poziomie i nie będzie przeszkadzać fotografującemu. Będzie ona zauważalna tylko w brzegach kadru i tylko przy oglądaniu 1:1. W przypadku odbitki w formacie 20x30 cm aberracja nie będzie wpływać w znaczący sposób na jakość zdjęć. Wraz z przymykaniem przysłony aberracja staje się wyraźniejsza ale nadal nie ingeruje specjalnie w obraz.
Podłużna aberracja chromatyczna
Jasnych obiektywów dotyka problem podłużnej aberracji chromatycznej. Wpływa ona na obszary przed punktem ostrości oraz za punktem ostrości, dając im kolorową obwódkę zieloną lub magentową. Pod tym kątem sprawdziliśmy oczywiście obiektyw Canona
Jak widać na załączony zdjęciach problem ten praktycznie nie dotyka testowanego przez nas obiektywu. Canon EF 24mm f/1,4L bardzo dobrze poradził sobie z tym problemem.
Poniżej prezentujemy wycinki z plików JPEG ilustrujące zachowanie obiektywu.
Test został podzielony na następujące części:
14. Przykładowe zdjęcia do pobrania