Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Ergonomia:
6
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Funkcjonalność:
6
Marka:
Canon
Nasza ocena:

77%

Druga generacja najmniejszej lustrzanki na rynku wprowadza szereg usprawnień, dzięki którym ma szansę sprostać oczekiwaniom nawet bardziej wymagających fotoamatorów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce!

Autor: Maciej Luśtyk

13 Październik 2017
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Jakość zdjęć w praktyce

Zdjęcia wykonywane na niskich czułościach będą charakteryzować się szczegółowością i kontrastowością, przy czym szum zacznie być bardziej zauważalny dopiero w okolicy ISO 1600-3200. Na niższych czułościach zauważymy go jedynie w dużym powiększeniu, a jego drobny charakter nie będzie wpływał na odbiór zdjęcia.

ISO 100

ISO 100

ISO 400

ISO 1000

ISO 1600

ISO 2000

Aparat miewa jednak pewną tendencję do przekłamywania kolorystyki. W wielu przypadkach zdjęcia są dosyć chłodne, wpadające w niebieskości. W tonach zielonych zauważymy z kolei odcienie cyjanu. Wyjściowe JPEG-i bywają też niekiedy dość stonowane, z nieco przygaszonymi kolorami.

 

Pochwalić należy jednak sposób reprodukcji tonów skóry. Pod tym względem Canon nigdy nas nie zawodzi. Cera, choć stonowana i jak zwykle delikatnie pastelowa prezentuje się naturalnie. Nie obserwujemy tendencji do przesadnego nasycenia żółtych bądź różowych tonów.

EOS 200D nie jest niestety demonem pod względem pracy w słabym świetle, ale nie można też tego od niego oczekiwać. W przypadku zdjęć nocnych, za ostatnią używalną czułość należy uznać ISO 3200. Powyżej tej wartości spadek szczegółowości zdjęć i zacierający detale kolorowy szum zaczynają już być widoczne w przypadku oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych.

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12800

ISO 25600

Jeszcze raz pochwalić musimy automatyczny pomiar balansu bieli z priorytetem bieli. Dzięki niemu, będziemy mieć pewność, że biel zawsze będzie trafiona w punkt, co docenią na przykład osoby fotografujące miasto nocą, gdzie przeważa żółte, monochromatyczne światło lamp sodowych, przy którym gubi się większość aparatów.

Automatyczny balans bieli

Balans z priorytetem bieli

Warto jednak korzystać z tego trybu ostrożnie. Niekiedy rezultaty mogą znacznie odbiegać od tego co widzi ludzkie oko, a na zdjęciach zobaczymy zieloną lub niebieską dominantę. Trybu tego radzimy unikać zwłaszcza w przypadku portretów.

Dobrze radzi sobie także wbudowana lampa błyskowa. Jest mocna (skuteczność około 4-5 metrów), dobrze współpracuje z automatycznym balansem bieli i trybem pomiaru światła, dostarczając poprawnie naświetlonych zdjęć, bez przepaleń. Co ważne, dzięki sprawnie działającemu błyskowi pomoczniczemu, nie będziemy mieli problemu z ustawieniem ostrości na obiekty w ruchu nawet w bardzo słabym świetle.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły