Test - Panasonic Lumix DMC-LC1

Prezentujemy test niezwykłego aparatu cyfrowego, który pod względem obsługi najbardziej przypomina stare, poczciwe analogowe konstrukcje klasyków rynku fotograficznego. Lumix DMC-LC1 to wspólne dzieło koncernów Panasonic i Leica. Znakomita optyka, wysoka rozdzielczość, wygodna obsługa i świetna jakość zdjęć.

Autor: Tomasz Gutkowski

28 Czerwiec 2004
Artykuł na: 49-60 minut

SPECYFIKACJA

NazwaPanasonic Lumix DMC-LC1
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Sensor2/3 cala CCD, 5.24 Megapikseli (5.0 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital / MMC (32MB SD w zestawie)
Rozdzielczość2560 x 1920, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480, 1920 x 1080
Formaty zapisu obrazuRAW, JPEG (Exif 2.2, PIM 2.5), Motion JPEG (film)
Jakość kompresjiJPEG: Super Fine, Fine, Standard; RAW: bezstratny
Obiektyw
  • Leica DC VARIO-SUMMICRON 7-22.5 mm f/2.0 - F2.4 ASPH.
  • ekwiwalent 28 - 90mm dla aparatu małoobrazkowego
  • 13 elementów w 10 grupach
Zoom cyfrowy3-krotny
Migawka
  • 8 - 1/2000 sek. (Priorytet migawki / Manual)
  • 2 - 1/4000 sek. (Program / Priorytet przysłony)
Tryby ekspozycji
  • Program (z korektą stosunku przysłona/migawka)
  • Priorytet migawki
  • Priorytet przysłony
  • Manual (dobór ręczny)
Pomiar światłaWielosegmentowy (inteligentny), centralnie-ważony, punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Blokada ekspozycjiPółpozycja spustu migawki
Autobracketing3 lub 5 zdjęć w skoku +/-1/6 - 1EV
Metody pomiaru ostrości
  • Hybrydowy AF z sensorem AF
  • Pomiar punktowy włączony/wyłączony
  • Tryb normalny / tryb makro
  • Strojenie manualne pierścieniem na obiektywie
Tryby pracy autofocusaMakro / Manual: 30 cm - nieskończoność
Manual focusTak, strojenie pierścieniem na obiektywie
CzułośćAuto, ISO 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • balans ręczny
  • światło dzienne
  • chmury
  • światło żarowe
  • światło błyskowe
  • zdjęcia czarno-białe
  • balans ręczny
płynna korekta balansu
EfektyZdjęcia czarno-białe
Korekta obrazuKontrast, nasycenie, ostrość
Zdjęcia seryjne2.7 kl/sek. do 9 zdjęć w JPEG Standard / do 5 zdjęć w JPEG Fine lub 1 kl/sek.
Rejestracja filmu320 x 240, 30 kl/sek. lub 10 kl/sek., limitowane pojemnością karty
Monitor LCD2.5 cala TFT LCD (trans-reflective), 211,000 punktów
Lampa błyskowa
  • Wbudowana typu pop-up, liczba przewodnia 10
  • Auto, wymuszona, wyłączona, redukcja cz. o., długa synchronizacja
  • Zasięg: 4.5 / 4.0m (szeroki kąt / tele)
  • korekta mocy błysku +/-2EV w skoku 1/3EV
  • stopka lampy zewnętrznej
Stopka akcesoriówTak, zgodna z Metz SCA 3502
WizjerElektroniczny (EVF), 235,000 punktów, korekta do +/-4 dioptrii
Notka dźwiękowado 10 sek.
Samowyzwalacz2 lub 10 sek.
ZłączaUSB 2.0. DC-IN (zasilanie sieciowe), A/V out, wejście sterowania przewodowego
ZasilanieAkumulator Li-I (7.2V, 1400 mAh), zasilanie sieciowe (kabel w zestawie)
Wymiary135 x 82 x 103 mm
Waga630g (707g z akcesoriami)
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
36
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57