Test - Panasonic Lumix DMC-LC1

Prezentujemy test niezwykłego aparatu cyfrowego, który pod względem obsługi najbardziej przypomina stare, poczciwe analogowe konstrukcje klasyków rynku fotograficznego. Lumix DMC-LC1 to wspólne dzieło koncernów Panasonic i Leica. Znakomita optyka, wysoka rozdzielczość, wygodna obsługa i świetna jakość zdjęć.

Autor: Tomasz Gutkowski

28 Czerwiec 2004
Artykuł na: 49-60 minut

SPECYFIKACJA

NazwaPanasonic Lumix DMC-LC1
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Sensor2/3 cala CCD, 5.24 Megapikseli (5.0 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital / MMC (32MB SD w zestawie)
Rozdzielczość2560 x 1920, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480, 1920 x 1080
Formaty zapisu obrazuRAW, JPEG (Exif 2.2, PIM 2.5), Motion JPEG (film)
Jakość kompresjiJPEG: Super Fine, Fine, Standard; RAW: bezstratny
Obiektyw
  • Leica DC VARIO-SUMMICRON 7-22.5 mm f/2.0 - F2.4 ASPH.
  • ekwiwalent 28 - 90mm dla aparatu małoobrazkowego
  • 13 elementów w 10 grupach
Zoom cyfrowy3-krotny
Migawka
  • 8 - 1/2000 sek. (Priorytet migawki / Manual)
  • 2 - 1/4000 sek. (Program / Priorytet przysłony)
Tryby ekspozycji
  • Program (z korektą stosunku przysłona/migawka)
  • Priorytet migawki
  • Priorytet przysłony
  • Manual (dobór ręczny)
Pomiar światłaWielosegmentowy (inteligentny), centralnie-ważony, punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Blokada ekspozycjiPółpozycja spustu migawki
Autobracketing3 lub 5 zdjęć w skoku +/-1/6 - 1EV
Metody pomiaru ostrości
  • Hybrydowy AF z sensorem AF
  • Pomiar punktowy włączony/wyłączony
  • Tryb normalny / tryb makro
  • Strojenie manualne pierścieniem na obiektywie
Tryby pracy autofocusaMakro / Manual: 30 cm - nieskończoność
Manual focusTak, strojenie pierścieniem na obiektywie
CzułośćAuto, ISO 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • balans ręczny
  • światło dzienne
  • chmury
  • światło żarowe
  • światło błyskowe
  • zdjęcia czarno-białe
  • balans ręczny
płynna korekta balansu
EfektyZdjęcia czarno-białe
Korekta obrazuKontrast, nasycenie, ostrość
Zdjęcia seryjne2.7 kl/sek. do 9 zdjęć w JPEG Standard / do 5 zdjęć w JPEG Fine lub 1 kl/sek.
Rejestracja filmu320 x 240, 30 kl/sek. lub 10 kl/sek., limitowane pojemnością karty
Monitor LCD2.5 cala TFT LCD (trans-reflective), 211,000 punktów
Lampa błyskowa
  • Wbudowana typu pop-up, liczba przewodnia 10
  • Auto, wymuszona, wyłączona, redukcja cz. o., długa synchronizacja
  • Zasięg: 4.5 / 4.0m (szeroki kąt / tele)
  • korekta mocy błysku +/-2EV w skoku 1/3EV
  • stopka lampy zewnętrznej
Stopka akcesoriówTak, zgodna z Metz SCA 3502
WizjerElektroniczny (EVF), 235,000 punktów, korekta do +/-4 dioptrii
Notka dźwiękowado 10 sek.
Samowyzwalacz2 lub 10 sek.
ZłączaUSB 2.0. DC-IN (zasilanie sieciowe), A/V out, wejście sterowania przewodowego
ZasilanieAkumulator Li-I (7.2V, 1400 mAh), zasilanie sieciowe (kabel w zestawie)
Wymiary135 x 82 x 103 mm
Waga630g (707g z akcesoriami)
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33