Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Temat miesiąca
Zarabiaj na fotografiiJakie będą najnowsze trendy w nadchodzącym 2019 roku oraz dlaczego fotografując dywany lub ryby mamy szansę odnieść spory sukces rozmawialiśmy z Alexey Pedosenko z platformy Depositphotos.
Oczywiście fotografie przedstawiające ludzi wciąż są bestsellerami. Również grupy (najlepiej osoby o różnych narodowościach i rasach), a także obrazy przedstawiające różne zawody, czy też święta i sezony (pory roku) na całym świecie są ciągle jednymi z najpopularniejszych treści. Są to najlepiej sprzedawane tematy. Jednak możesz śledzić wszystkie trendy i wszystkie porady oraz zalecenia, które znajdziesz w Internecie, ale najlepiej zapamiętaj jedną rzecz - musisz się wyróżniać. A najlepszym sposobem wyróżnienia się z tłumu jest posiadanie własnego unikalnego stylu i pomysłów.
Zdecydowanie lepiej jest mieć duży i zróżnicowany profil zawierający ponad 10 000 zdjęć. To dobra fotograficzna zaliczka na początek. Jednak jest kilka sposobów na to, by szybko zarobić. Musisz mieć bardzo unikalne podejście i specyficzny rodzaj prezentowanych prac. Oto przykład, kiedy obrazy i grafiki są proste, ale jednocześnie stylowe. Jednak możesz być także dobrym fotografem przyrody lub wyjątkowym fotografem mody lub portretu i będziesz w stanie osiągnąć przyzwoite zarobki z portfolio sporo mniejszym niż 10 000 zdjęć.
Nasze wymagania dotyczące fotografii są bardzo proste. Dzięki temu w bibliotece Depositphotos mamy tysiące zdjęć wykonanych także urządzeniami mobilnymi i w przypadku fotografii smartfonowej nie ma większych ograniczeń. Upewnij się tylko, że są zgodne z naszymi standardami. Więcej wymagań trzeba spełnić w przypadku filmów czy grafik wektorowych.
W Depositphotos fotograf zarabia od 34% do 42% ceny za jaką zostało sprzedane zdjęcie. Więc jeśli ktoś kupuje obraz za jednego dolara, to fotograf otrzyma od 34 do 42 centów - i to za każdym razem, gdy fotografia jest pobrana. Mamy jednak pewne progi i modele cenowe, dzięki czemu z czasem fotograf może zarabiać więcej na sprzedaży swoich zdjęć.
Poziom współtwórcy zależy od liczby sprzedanych plików na naszej stronie. Im więcej masz transakcji, tym wyższy poziom osiągasz. W związku z tym - im wyższy poziom uczestnictwa, tym wyższe są Twoje tantiemy. Ile zdjęć jest pobieranych z Depositphotos każdego dnia? Dokładna liczba to tajemnica handlowa, którą chcemy zachować, ale możemy mówić o setkach tysięcy pobrań dziennie.
Staramy się każdego roku starannie omawiać wizualne trendy w różnych dziedzinach obrazowania. Dlatego to robimy, ponieważ fotografia stockowa nie istnieje w próżni. Oznacza to, że występujące w niej nurty i kierunki są ściśle powiązane z tymi tendencjami, które pojawiają się w całej branży komunikacji wizualnej.
Oczywiście trudno wyobrazić sobie świat jutra, ale nie jest to niemożliwe. Jeśli jest jedna rzecz, na której możemy polegać, to profesjonaliści i twórcy, którzy na długo przed innymi zauważają nadchodzące zmiany. Rozmawiamy z fotografami, projektantami i kuratorami, aby móc wyłonić pomysły, ruchy i trendy w komunikacji wizualnej, które wpływają i kształtują nie tak znowu odległą przyszłość.
Na całym świecie wyłania się globalna estetyka napędzana przez media społecznościowe i wpływowe osoby. Marketing staje się teraz bardziej prywatny, a artyści i projektanci szukają sposobów na docenienie przeszłości, jednocześnie eksperymentując z nowatorskimi podejściami do swojej sztuki. Na przykład zauważamy wyraźne odejście od marketingu typu „one-size-fits-all“ na rzecz bardziej bliższego i indywidualnego podejścia i doświadczenia. Czego więc możemy się spodziewać w nadchodzącym roku?
Wymienić możemy wiele sezonowych trendów, które występują w zależności od położenia geograficznego. Jest to bardzo obszerny temat obejmujący wiele wzorców i liczb. Na przykład, sprzedaż zdjęć prezentujących dywany rośnie miesiąc lub dwa przed Ramadanem, ponieważ dywan jest symbolem tego święta. Tak samo jest w przypadku fotografii ryb, jeśli chodzi o przedświąteczny czas dla chrześcijańskich części świata. To tylko kilka z takich trendów, a jest ich znacznie więcej.
Ogólne rzecz ujmując popularne obecnie tendencje przynoszą popyt na „modne obrazy“, które prędzej czy później tworzą pokaźne zapasy w portfolio fotografów. Są też nurty konserwatywne stawiające na zachowanie „starych wytycznych“, które działały przez lata. Jednak niektóre z nich po prostu już przestają się sprzedawać.
Wiele dobrych zdjęć w ciągu 5-7 lat staje się nieaktualnymi obrazami - treści są „przestarzałe“ tylko dlatego, że trendy się zmieniają. Na przykład zdjęcia produktów na białym tle sprzedają się coraz słabiej. Dlatego też fotografowie zwracają się w stronę modnych rzeczy i nietuzinkowych podejść lub po prostu kopiują sprzedawców / użytkowników, którzy odnieśli sukces.
wykorzystane zdjęcia: depositphotos.com