Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Temat miesiąca
Zarabiaj na fotografiiO tym dlaczego zdjęcia stockowe to inwestycja długoterminowa i gra polegająca na jakości rozmawialiśmy z Paulem Brennanem, zastępcą dyrektora działu Content Operations w Shutterstock.
W Shutterstock obsługujemy ponad 1,9 miliona klientów z przeszło 150 krajów świata. Odkryliśmy, że im więcej lokalnych treści wyszukają klienci, tym więcej zdjęć kupią. Dlatego też mocno zachęcamy naszych współpracowników do szukania i fotografowania sytuacji oraz rzeczy, które sprawią, że miejsca w których żyją staną się rzeczywistością. Z pewnością wszystkie obrazy, które mają w sobie element ludzki, sprzedają się bardzo dobrze na całym świecie. Również autentyczne obrazy osób żyjących codziennym życiem; w parkach, w kawiarniach, zmierzających do pracy lub przebywających poza domem są obecnie bardzo poszukiwane.
Również najważniejsze wydarzenia, takie jak wybory lub Olimpiada, zawsze mają wpływ na to, które zdjęcia się sprzedają. Ponadto główne sezony i święta na całym świecie są konsekwentnie jednymi z najczęściej wyszukiwanych obrazów, na przykład: Chiński Nowy Rok, Boże Narodzenie, czy jesień w USA. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej zdjęć dodasz do swojego konta, tym więcej masz możliwości zarobienia pieniędzy. Jednak każdy przesłany obraz jest oceniany na podstawie ściśle określonego zestawu standardów. Jakość techniczną zdjęcia ocenia się pod kątem: nadmiernego szumu, nietrafionej ostrości, słabych warunków oświetleniowych oraz rozpraszającej kompozycji. To wszystko uniemożliwia akceptację obrazu. Ponadto szukamy wszelkich znaków towarowych, takich jak nazwy firm lub logo, ponieważ nie możemy uzyskać licencji na obraz komercyjny, jeśli zawiera on własność intelektualną innej osoby.
Trendy tak jak i moda przychodzą i odchodzą, a nasi współpracownicy muszą wyprzedzać wymagania rynku. Aby im w tym pomóc, Shutterstock publikuje co roku raport Creative Trends, który zawiera ogromną ilość danych do pobrania. Informacje, które posiadamy są podane w formie praktycznego przewodnika, który określa czego klienci będą szukać w nadchodzącym roku. Nasi współpracownicy doceniają ten raport, ponieważ informuje on o stylu fotografii i produkcji wideo, w które warto zainwestować. Wydajemy także comiesięczny przewodnik o nazwie „The Shot List“, który zapewnia fotografom aktualne informacje o tym, co dzieje się w branży. Rzucamy wyzwanie naszym artystom - jeśli chcą, zaspokoić bardziej bezpośrednie i zarazem zmieniające się potrzeby klientów.
Nie ma konkretnej kategorii, którą klienci nie są zainteresowani. Istnieją jednak sektory, które już mają nadwyżkę dostępnych opcji obrazu. Dlatego też zawsze sugerujemy, by fotografowie szukali bardziej autentycznych treści i obrazów, do których ludzie mogą nawiązać i z łatwością się odnieść. Niepozowane zdjęcia codziennego życia są łatwe do uchwycenia dzięki nieinwazyjnej technologii smartfonów i aparatów. Widzowie najlepiej reagują na rozpoznawane przez nich obrazy, z którymi mogą się utożsamić. A my nadal widzimy, jak tego rodzaju fotografie przenikają nasze codzienne życie. Dlatego klienci wolą używać autentycznie wyglądających treści.
Zachęcamy więc fotografów do rejestrowania momentów i sytuacji, które są prawdziwe i rzeczywiste w ich lokalizacji. Jeśli dostarczają oni materiałów, które są unikalne lub są uchwycone w ich własnym stylu, to mogą zapewnić wspaniałych wrażeń wizualnych, na które znajdą się chętni. Nasi klienci również chcą opowiedzieć swoją historię unikalnym głosem, a posiadanie różnorodnej kolekcji obrazów wspiera ich twórcze cele.
Zostanie współtwórcą w Shutterstock jest proste. Możesz złożyć wniosek za pośrednictwem naszej strony internetowej. Przy pierwszym zgłoszeniu poprosimy Cię o przesłanie kilku Twoich najlepszych zdjęć, ilustracji (jpeg lub eps) lub kilku klipów wideo. Mamy zespół recenzentów, którzy oceniają każdy przesłany obraz i film. Po zatwierdzeniu tych materiałów Twoje konto stanie się w pełni aktywne i od tego momentu możesz już przesyłać pliki dowolnego typu bez żadnych ograniczeń.
Gdy budujesz swoje portfolio jesteś uprawniony do uczenia się i rozwoju w rzemiośle. Wielu współpracowników twierdzi, że opinie, które otrzymują dzięki procesowi przesyłania i oceny Shutterstock, pomogły im stać się lepszymi fotografami. Jeśli zdjęcie zostanie odrzucone, użytkownicy otrzymują konkretne informacje zwrotne na temat przyczyny odrzucenia, co pomaga uświadomić im, jak zostać lepszym artystą.
Nie potrzebujesz też specjalnego aparatu ani dodatkowego sprzętu. Akceptujemy zdjęcia zrobione za pomocą smartfonów, o ile spełniają one specyfikacje i wymagane rozmiary. Wszystkie obrazy muszą mieć co najmniej 4 MP (megapiksele), ale najlepiej 5 MP lub więcej i muszą być ustawione w najwyższej jakości, aby uzyskać akceptowalny rozmiar pliku do przesłania.
Jesteśmy także bardzo skoncentrowani na sukcesach naszej społeczności współtwórców. Zapewniamy im wgląd i wskazówki, jak odnieść sukces na naszym rynku. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikami Contributor Submission Guidelines i Contributor Success Guide. Te przewodniki dostarczają fantastycznych informacji na temat zakładania nowego konta i szczegółów dotyczących skutecznego przesyłania i sprzedaży treści.
Mamy do czynienia z różnymi liczbami, które zależą od wielu czynników, na przykład od jakości zdjęć i licencji obrazów kupowanych przez klienta. Czasami autorzy mogą poświęcić kilka miesięcy na zapoznanie się z całym procesem oraz na zrozumienie i odkrycie swojej niszy. Zdjęcia stockowe to inwestycja długoterminowa i gra polegająca na jakości. Im więcej zdjęć masz w swojej kolekcji, tym więcej może być znalezione i wybrane przez klientów. Ludzie często zarabiają na fotografiach, które zrobili siedem lub dziesięć lat temu. Małe kwoty dodatkowego dochodu mogą z czasem stać się czymś bardziej znaczącym.
Jako współtwórca Shutterstock będziesz zarabiał tantiemy za każdym razem, gdy jeden z zatwierdzonych obrazów lub filmów zostanie pobrany przez klienta. Wysokość zarobków za każde pobranie zależy od jednego lub kombinacji następujących elementów: licencji i subskrypcji użytej do każdego pobrania oraz osiągniętego poziomu zarobków. Szczegółowy podział zarobków za pobranie dobrze ukazuje poniższy harmonogram.
Obecnie sprzedajemy ponad 6 zdjęć na sekundę. Nasz raport z 2017 roku dotyczący zarobków jest zaledwie migawką osiągnięć i sukcesów naszych współpracowników. Niemniej jednak pokazuje najnowszy kamień milowy - wypłaty dla fotografów w wysokości 500 milionów dolarów.
zdjęcie główne: Shutterstock