Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Świetna wiadomość dla filmujących kamerami Super 35 i aparatami APS-C. Obiektywy 7Artisans Vision to przystępne cenowo i wyjątkowo jasne obiektywy przystosowane do pracy wideo.
Wiele wskazuje na to, że systemy APS-C i Mirko Cztery Trzecie będą niedługo przeżywać swoją drugą młodość. W końcu w tym roku zobaczymy m.in. wyposażony w detekcję fazy model Panasonic Lumix GH6, nowy flagowiec OM Digital Solutions, a także kolejną odsłonę flagowego aparatu Fujifilm (prawdopodobnie X-H2).
Biorąc pod uwagę prężnie rozwijający się segment pełnej klatki, producenci aparatów z mniejszymi matrycami położą z pewnością ogromny nacisk, by ich aparaty stały się wysoce konkurencyjnymi urządzeniami do filmowania. Zresztą format Super 35 (filmowe APS-C) przez lata pozostawał kinowym standardem, toteż wiele osób nadal przyzwyczajonych jest do pracy z tym formatem.
Będzie to oczywiście fantastyczna propozycja dla aspirujących filmowców. Tym bardziej, że z miesiąca na miesiąc pojawia się coraz więcej ciekawych obiektywów do tych systemów. Nowa propozycja 7Artisans może być jednak w tym temacie rewolucją. Seria szkieł APS-C 7Artisans Vision to nie tylko supertanie, ale i superjasne oraz naprawdę kompaktowe obiektywy kinematograficzne.
Oczywiście nie ma co spodziewać się, że manualne obiektywy 7Artisans Vision 25 mm T1.05, 35 mm T1.05 i 50 mm T1.05 będą konkurować pod względem optyki ze szkłami Cooke, ale przynajmniej w teorii powinny oferować wymierne rezultaty na potrzeby początkujących filmowców i niewielkich realizacji wideo.
Jak przystało na obiektywy filmowe z jednej serii, wszystkie szkła z linii Vision oferują podobne wymiary (90 x 86-106 mm) i umieszczone w identycznej odległości pierścienie ostrości i przysłony (bezstopniowy), co umożliwi szybkie przepinanie szkieł w przypadku korzystania z systemów follow focus. Niestety już waga różni się w zakresie 679-956 g (w zależności od modelu), co nieco utrudni pracę z gimbalem.
Jeśli zaś chodzi o optykę otrzymujemy 11 elementów w 9 lub 8 grupach (modele 25 i 35 mm) oraz 7 elementów w 5 grupach (model 50 mm), a także 12-listkową przysłonę, która zapewniać ma piękną reprodukcję nieostrości. Producent obiecuje też zminimalizowany breathing i duży zakres obrotu pierścienia ostrości, co umożliwi precyzyjne ostrzenie.
Obiektywy 7Artisans Vision 25 mm T1.05, 35 mm T1.05 i 50 mm T1.05 dostępne są już do kupienia za pośrednictwem oficjalnego sklepu producenta w cenach w 430-549 dolarów (ok. 1750-2220 zł). Dokładnej polskiej ceny ani daty dostępności jeszcze nie znamy.
Szkła dostępne są w wersjach z mocowaniami Sony E, Fujifilm X, Canon RF, Mikro Cztery Trzecie i L-Mount. W przypadku aparatów i kamer APS-C zaoferują nam ekwiwalenty ogniskowych 37 mm, 50 mm i 75 mm i zapewnią głębię ostrości jak w przypadku pełnoklatkowych szkieł T1.7.
Więcej informacji znajdziecie na stronie 7artisans.store.