SLR Magic wprowadza do oferty obiektywy anamorficzne

Autor: Maciej Luśtyk

10 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Obiektywy anamorficzne oferują wszystko to, co składa się na charakterystyczny filmowy obrazek - panoramiczny obraz, poziome flary i wyjątkowe bokeh. Teraz, szkła anamorficzne 35 mm T2.4, 50 mm T2.8 i 70 mm T4 z możliwością podpięcia do większości mocowań wprowadzi firma SLR Magic.

Szkła anamorficzne są powszechnie używane w produkcjach filmowych gdyż pozwalają na uzyskanie bardziej panoramicznego obrazu, bez straty na jego jakości, jaką zwykle powoduje standardowe przycinanie materiału do innych proporcji. Takich obiektywów stosowano między innymi w najnowszej produkcji Quentina Tarantino, co pozwoliło na uzyskanie formatu 2.76:1 - jednego z najszerszych używanych w kinematografii. Szkła tego typu kompresują widziany obraz na całą powierzchnię matrycy lub klatki filmowej, by potem zostać rozciągnięte na etapie postprodukcji, lub projekcji.

Obiektywy manualne SLR Magic ANAMORPHOT-CINE o ogniskowych 35 mm, 50 mm, 70 mm i świetle T2.4, T2.8 oraz T4 oferują współczynnik kompresji 1,33x, co przy filmowaniu w proporcjach 16:9 pozwoli nam na uzyskanie obrazu o formacie 2.35:1. Będziemy mogli podpiąć do nich systemy follow focus, a anamorficzna optyka pozwoli nam na uzyskanie wyjątkowch, charakterystycznych dla produkcji filmowych poziomych flar i rozciągniętego bokeh.

Obiektywy będą dostępne z mocowaniem PL, które za pomocą adaptera podepniemy do większości systemów (Canon EF, Nikon F, Mikro 4/3 i Sony E). Wszystkie pozwalają na ostrzenie z odległości około 9 cm i ważą 1100 g. Zostaną zaprezentowane pod koniec lutego. Na razie nie znane są ceny w jakich będą oferowane, ale sądząc po wcześniejszych dokonaniach firmy, kwoty jakie przyjdzie nam za nie zapłacić będą dobrze wyważone w stosunku do oferowanych możliwości.

Więcej informacji znajdziecie na stronie slrmagic.co.uk

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Już niebawem na rynku pojawi się obiektyw Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 w wersji do aparatów bezlusterkowych. Gratka dla fanów jasnych obiektywów szerokokątnych.
8
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan prezentuje kolejną stałkę z systemem AF. Tym razem to budżetowy ekwiwalent obiektywu 35 mm do systemów APS-C. Jest lekki, obiecuje niezłą optykę i kosztuje tylko 699 zł.
6
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
Chiński producent prezentuje wyjątkowo tani i kompaktowy pełnoklatkowy obiektyw superszerokokątny typu pancake. Może być ciekawą opcja na niezobowiązujące wypady z aparatem czy...
7
Powiązane artykuły