Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Szkła anamorficzne są powszechnie używane w produkcjach filmowych gdyż pozwalają na uzyskanie bardziej panoramicznego obrazu, bez straty na jego jakości, jaką zwykle powoduje standardowe przycinanie materiału do innych proporcji. Takich obiektywów stosowano między innymi w najnowszej produkcji Quentina Tarantino, co pozwoliło na uzyskanie formatu 2.76:1 - jednego z najszerszych używanych w kinematografii. Szkła tego typu kompresują widziany obraz na całą powierzchnię matrycy lub klatki filmowej, by potem zostać rozciągnięte na etapie postprodukcji, lub projekcji.
Obiektywy manualne SLR Magic ANAMORPHOT-CINE o ogniskowych 35 mm, 50 mm, 70 mm i świetle T2.4, T2.8 oraz T4 oferują współczynnik kompresji 1,33x, co przy filmowaniu w proporcjach 16:9 pozwoli nam na uzyskanie obrazu o formacie 2.35:1. Będziemy mogli podpiąć do nich systemy follow focus, a anamorficzna optyka pozwoli nam na uzyskanie wyjątkowch, charakterystycznych dla produkcji filmowych poziomych flar i rozciągniętego bokeh.
Obiektywy będą dostępne z mocowaniem PL, które za pomocą adaptera podepniemy do większości systemów (Canon EF, Nikon F, Mikro 4/3 i Sony E). Wszystkie pozwalają na ostrzenie z odległości około 9 cm i ważą 1100 g. Zostaną zaprezentowane pod koniec lutego. Na razie nie znane są ceny w jakich będą oferowane, ale sądząc po wcześniejszych dokonaniach firmy, kwoty jakie przyjdzie nam za nie zapłacić będą dobrze wyważone w stosunku do oferowanych możliwości.
Więcej informacji znajdziecie na stronie slrmagic.co.uk