SLR Magic wprowadza do oferty obiektywy anamorficzne

Autor: Maciej Luśtyk

10 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Obiektywy anamorficzne oferują wszystko to, co składa się na charakterystyczny filmowy obrazek - panoramiczny obraz, poziome flary i wyjątkowe bokeh. Teraz, szkła anamorficzne 35 mm T2.4, 50 mm T2.8 i 70 mm T4 z możliwością podpięcia do większości mocowań wprowadzi firma SLR Magic.

Szkła anamorficzne są powszechnie używane w produkcjach filmowych gdyż pozwalają na uzyskanie bardziej panoramicznego obrazu, bez straty na jego jakości, jaką zwykle powoduje standardowe przycinanie materiału do innych proporcji. Takich obiektywów stosowano między innymi w najnowszej produkcji Quentina Tarantino, co pozwoliło na uzyskanie formatu 2.76:1 - jednego z najszerszych używanych w kinematografii. Szkła tego typu kompresują widziany obraz na całą powierzchnię matrycy lub klatki filmowej, by potem zostać rozciągnięte na etapie postprodukcji, lub projekcji.

Obiektywy manualne SLR Magic ANAMORPHOT-CINE o ogniskowych 35 mm, 50 mm, 70 mm i świetle T2.4, T2.8 oraz T4 oferują współczynnik kompresji 1,33x, co przy filmowaniu w proporcjach 16:9 pozwoli nam na uzyskanie obrazu o formacie 2.35:1. Będziemy mogli podpiąć do nich systemy follow focus, a anamorficzna optyka pozwoli nam na uzyskanie wyjątkowch, charakterystycznych dla produkcji filmowych poziomych flar i rozciągniętego bokeh.

Obiektywy będą dostępne z mocowaniem PL, które za pomocą adaptera podepniemy do większości systemów (Canon EF, Nikon F, Mikro 4/3 i Sony E). Wszystkie pozwalają na ostrzenie z odległości około 9 cm i ważą 1100 g. Zostaną zaprezentowane pod koniec lutego. Na razie nie znane są ceny w jakich będą oferowane, ale sądząc po wcześniejszych dokonaniach firmy, kwoty jakie przyjdzie nam za nie zapłacić będą dobrze wyważone w stosunku do oferowanych możliwości.

Więcej informacji znajdziecie na stronie slrmagic.co.uk

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły