SLR Magic Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne filmowe stałki do Sony E

Autor: Maciej Luśtyk

6 Czerwiec 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Chiński producent optyki zaprezentował dwa nowe jasne szkła, stworzone z myślą o filmowcach korzystających z systemu Sony.

System obiektywów Sony, z racji młodego wieku nie jest jeszcze tak rozwinięty jak u lustrzankowej konkurencji, ale co i rusz wzbogacają go ciekawe propozycje zewnętrznych producentów. Chiński producent optyki, SLR Magic, zaprezentował dwa nowe superjasne obiektywy stałoogniskowe, które wyróżniać mają się solidną budową, dobrymi osiągami i relatywnie niską ceną.

Manualne obiektywy Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 zostały stworzone głównie z myślą o filmowcach. Zarówno pokrętło ostrzenia jak i przysłony zostało wyposażone w ząbki pozwalające na bezproblemowe podpięcie ich do systemów follow-focus.

Układ optyczny tego pierwszego składa się z 9 elementów w 8 grupach i pozwoli na ostrzenie z odległości 30 cm. Z kolei model 75 mm f/1.4 to 6 elementów w 6 grupach.W połączeniu 13-listkową przysłoną i dużą światłosiłą, obiektywy zagwarantować mają nam wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu i większe możliwości podczas filmowania w słabym świetle.

Szkła o rozmiarach 77,40 x 64,73 mm (CINE 35 mm f/1.2) i 78,68 x 64,67 mm (CINE 75 mm f/1.4) wyposażono w gwint filtra o średnicy 52 mm i korpusy z anodowanego aluminium.

Do sprzedaży trafią w sierpniu w cenie $499. Na razie nie wiemy kiedy i w jakiej cenie pojawią się na polskim rynku.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły