SLR Magic zaprezentowało 6 filmowych szkieł z mocowaniem Fujifilm X

Autor: Michał Chrzanowski

14 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

SLR Magic z impetem wkracza do systemu Fujifilm X i prezentuje pięć istniejących stałek z linii MicroPrime Cine w odświeżonych wersjach oraz jeden zupełnie nowy ultraszerokokątny obiektyw.

SLR Magic to znany producent budżetowych i w pełni manualnych obiektywów filmowych. W ofercie firmy możemy znaleźć konstrukcje kompatybilne z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony, jak również systemem Mikro Cztery Trzecie. Jednak firma wciąż nie miała nic do zaproponowania użytkownikom Fujifilm X, mimo że coraz więcej osób decyduje się na filmowanie tymi aparatami. Na przykład X-T3 zapewnia rejestracje materiałów 4K z prędkością 60 kl./s i umożliwia też 10-bitowy zapis o przepływności 400 Mb/s bezpośrednio na karcie pamięci.

Dlatego też SLR Magic postanowiło wkroczyć w system Fujifilm X i musimy powiedzieć, że zrobiło to z prawdziwym przytupem. Firma nie tylko zaprezentowała 5 istniejących stałek z serii MicroPrime Cine, 18 mm T2.9, 25 mm T1.5, 35 mm T1.3, 50 mm T1.2 i 75 mm T1.5 z nowym mocowaniem, lecz także pokazała swoją najnowszą konstrukcję 12 mm T2.8. W odróżnieniu od wspomnianych pełnoklatkowych modeli, nowa stałka jest kompatybilna z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C.

SLR Magic MicroPrime CINE 12 mm T2.8

  • układ optyczny: 10 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 7

SLR Magic MicroPrime CINE 18 mm T2.9

  • układ optyczny: 10 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 7

SLR Magic MicroPrime CINE 25 mm T1.5

  • układ optyczny: 11 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 35 mm T1.3

  • układ optyczny: 9 elementów w 8 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 50 mm T1.2

  • układ optyczny: 7 elementów w 6 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 75 mm T1.5

  • układ optyczny: 6 elementów w 6 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

Jak informuje producent, obiektywy zapewniają podobne wymiary (około 87 mm długości, rozmiar filtra 82 mm) i zbliżoną wagę (700-750 g), co ma ułatwić wymianę poszczególnych stałek podczas korzystania z gimbala i dodatkowych akcesoriów. Poza tym pierścienie przysłony i manualnego ostrzenia posiadają charakterystyczne dla kinematograficznych konstrukcji rowkowania, dzięki czemu będziemy mogli skorzystać ze zmotoryzowanego systemu ustawiania ostrości. Do tego cała seria obiektywów do Fujifilm X ma charakteryzować się odpowiednią wyrazistością i przyjemnym dla oka efektem bokeh.

Obiektywy SLR Magic z serii MicroPrime CINE do systemu Fujifilm X są już dostępne w sprzedaży. Najszersza stałka 12 mm T2.8 zapłacimy 499 dolarów. Natomiast pozostałe konstrukcje 18 mm T2.9, 25 mm T1.5, 35 mm T1.3, 50 mm T1.2 i 75 mm T1.5 zostały wyceniona na 599 dolarów każda.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4