Canon EF 24mm f/2.8 IS USM - test

W lutym tego roku Canon zaprezentował dwa nowe obiektywy stałoogniskowe. Następcy wysłużonych amatorskich stałek - 24mm i 28mm f/2.8 zostali wyposażeni w silnik ultradźwiękowy i stabilizacje optyczną. Zapraszamy do lektury testu szerszej z nich, czyli Canona EF 24mm f/2.8 IS USM.

Autor: Patryk Wiśniewski

30 Sierpień 2012
Artykuł na: 17-22 minuty

Canon był do tej pory jedynym producentem, który lekceważył amatorskie obiektywy stałoogniskowe. Praktycznie wszystkie stałki z wyjątkiem odświeżonych L-ek były projektowane w dawnych czasach, kiedy królowały negatywy i slajdy. W końcu producent zdecydował się na odświeżenie linii najtańszych obiektywów stałoogniskowych.

Canon EF 24mm f/2.8 IS USM to szersza z dwóch zaprezentowanych w lutym obiektywów stałoogniskowych. Zachowała praktycznie takie same wymiary jak pierwsza jej wersja. Zyskała jednak stabilizację obrazu oraz silnik ultradźwiękowy. Czy zmiany, które zaszły uzasadniają 50% wzrost kosztów zakupu? Za Canona 24mm musimy zapłacić około 3000 złotych.

Zapraszamy do lektury testu, który zaprezentuje fizyczne osiągi tego obiektywu oraz faktyczne efekty zdjęciowe, które uzyskaliśmy w plenerze.

Obiektyw testowany był z aparatem Canon EOS 5D Mark III na standardowych ustawieniach aparatu.

Test został podzielony na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Konstrukcja
  4. Autofokus
  5. Stabilizacja
  6. Rozdzielczość RAW
  7. Rozdzielczość JPEG
  8. Rozmycie
  9. Aberracja chromatyczna
  10. Dystorsja
  11. Winietowanie
  12. Odblaski
  13. Podsumowanie
  14. Przykładowe zdjęcia do pobrania
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)