Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Canon był do tej pory jedynym producentem, który lekceważył amatorskie obiektywy stałoogniskowe. Praktycznie wszystkie stałki z wyjątkiem odświeżonych L-ek były projektowane w dawnych czasach, kiedy królowały negatywy i slajdy. W końcu producent zdecydował się na odświeżenie linii najtańszych obiektywów stałoogniskowych.
Canon EF 24mm f/2.8 IS USM to szersza z dwóch zaprezentowanych w lutym obiektywów stałoogniskowych. Zachowała praktycznie takie same wymiary jak pierwsza jej wersja. Zyskała jednak stabilizację obrazu oraz silnik ultradźwiękowy. Czy zmiany, które zaszły uzasadniają 50% wzrost kosztów zakupu? Za Canona 24mm musimy zapłacić około 3000 złotych.
Zapraszamy do lektury testu, który zaprezentuje fizyczne osiągi tego obiektywu oraz faktyczne efekty zdjęciowe, które uzyskaliśmy w plenerze.
Obiektyw testowany był z aparatem Canon EOS 5D Mark III na standardowych ustawieniach aparatu.
Test został podzielony na następujące części: