Dodaj ocenę

Canon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM

Autor: Marcin Falana

7 Luty 2011
Artykuł na: 6-9 minut
Canon odświeża linię profesjonalnych teleobiektywów. W dniu dzisiejszym zaprezentował nowe wersje obiektywów Canon EF 600 mm f/4L IS II USM oraz EF 500 mm f/4L II USM.

Canon zaprezentował nowe wersje dwóch teleobiektywów Canon EF 600 mm f/4L IS II USM oraz EF 500 mm f/4L II USM. Dzięki zastosowaniu obudowy ze stopów magnezu i elementów tytanowych zmniejszyła się waga tych szkieł. EF 600mm F/4L IS II USM waży teraz mniej o 1,4 kg, natomiast EF 500mm F/4L IS II USM 680 g.

Poza tym zmianie uległa konstrukcja optyczna - 16 elementów w 12 grupach. W nowych obiektywach Canon zastosował także dwie soczewki fluorytowe, które odpychają kurz i brud od tylnej i przedniej soczewki. Poprawiono także stabilizację obrazu, która według zapewnień producenta powinna pozwolić na wydłużenie czasu ekspozycji o 4 EV.

NazwaCanon EF 600 mm f/4L IS II USM
Typstałoogniskowy obiektyw tele
Konstrukcja16 elementów w 12 grupach
Stabilizacja obrazutak,
AutofokusUSM
Ogniskowa600 mm
Otwór maksymalnyf/4
Dystans min.4,5 m
Przesłona
  • f/4-f/32
  • 9 listków
MocowanieCanon EF
Powiększenie0,15x
Filtr52 mm
Wymiary168mm x 449mm
Waga3920 g
Artykuł na FotopolisCanon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM
NazwaCanon EF 500 mm f/4L IS II USM
Typstałoogniskowy obiektyw tele
Konstrukcja16 elementów w 12 grupach
Stabilizacja obrazutak,
AutofokusUSM
Ogniskowa500 mm
Otwór maksymalnyf/4
Dystans min.3,7 m
Przesłona
  • f/4-f/32
  • 9 listków
MocowanieCanon EF
Powiększenie0,15x
Filtr52 mm
Wymiary146mm x 383mm
Waga3190 g
Artykuł na FotopolisCanon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM

Poniżej prezentujemy informację prasową producenta:

Londyn, Wielka Brytania, 7 lutego 2011 - Firma Canon wprowadza do sprzedaży dwa nowe superteleobiektywy do cyfrowych lustrzanek (DSLR) EOS - EF 500mm F/4L IS II USM oraz EF 600mm F/4L IS II USM. Zostały one zaprojektowane z myślą o najbardziej wymagających fotografach sportowych oraz przyrodniczych. Cechują się wysoką wydajnością, oferując doskonałą jakość obrazu i mobilność. Nowe obiektywy zostały zapowiedziane po raz pierwszy w sierpniu 2010 r., a prototypy można było obejrzeć na targach Photokina 2010 w Kolonii w Niemczech.

Nowe modele uzupełniają profesjonalną serię L i zastępują cieszące się powszechnym uznaniem obiektywy EF 500mm F/4L IS USM oraz EF 600mm F/4L IS USM. Każdy jest wyposażony w optykę najwyższej jakości oraz najnowszą technologię stabilizacji obrazu (IS) firmy Canon, a konstrukcja ze stopu magnezowego z komponentami tytanowymi sprawia, że są znacznie lżejsze i jeszcze bardziej wytrzymałe. EF 600mm F/4L IS II USM debiutuje jako najlżejszy obiektyw w swojej klasie1. Jest lżejszy aż o 27 proc. (1,4 kg) od poprzednika, natomiast EF 500mm F/4L IS II USM o 17 proc. (680 g).

Nowy poziom wydajności
Oba obiektywy oferują całkowicie przeprojektowaną optykę z 16 elementami w 12 grupach. Canon ma ponad 40-letnie doświadczenie w wytwarzaniu soczewek fluorytowych, a w nowych obiektywach wykorzystał dwa takie szkła, które pozwalają uzyskać zdjęcia o wysokiej rozdzielczości i kontraście na całej powierzchni kadru.

Elementy optyczne w obu obiektywach są wyposażone w powłoki Super Spectra i SubWavelength Structure Coating (SWC) zoptymalizowane pod kątem efektywnej redukcji efektów zjawy i flary. Na powierzchni tylnej i przedniej soczewki zastosowano też antystatyczną powłokę fluorową, która odpycha kurz i brud. Zapewnia ona bardziej klarowne zdjęcia i zapobiega powstawaniu śladów na przedniej soczewce, ponieważ sprawia, że krople wody szybko ściekają z obiektywu.

Ulepszony stabilizator obrazu, precyzyjny autofocus
Oba modele są wyposażone w najnowszy system stabilizacji obrazu firmy Canon, który zapewnia doskonałą jakość podczas fotografowania z ręki i pozwala użytkownikom robić zdjęcia przy szybkości migawki nawet czterokrotnie mniejszej, niż zwykle wymagana. Tryb IS 2 korzysta z nowych algorytmów, które zwiększają wydajność w trakcie panoramowania, a nowy tryb IS 3 wspomaga użytkownika w przypadku zmiany fotografowanego obiektu, aktywując jednostkę IS tylko podczas ekspozycji.

Oba obiektywy mają stałą liczbę przysłony 1/4, która pozwala fotografom uzyskać doskonałą jakość obrazu w słabym świetle i robić klarowne, cechujące się doskonałą ostrością zdjęcia szybko poruszających się obiektów. Szeroka przysłona umożliwia też płynne regulowanie ostrości podczas filmowania przez przekręcanie pierścienia przywołania fokusa.

Znakomite wzornictwo serii L
Nowe obiektywy zaprojektowano jako część elitarnej serii L, która łączy wyjątkową jakość optyki ze stylowym wzornictwem. Oba modele oferują udoskonalony układ elementów sterujących, który ułatwia codzienną obsługę. Przyciski blokady autofokusa mają teraz regulowane położenie, co zwiększa ergonomię, pozwalając użytkownikowi samodzielnie wybrać pozycję uchwytu obiektywu, na którym znajdują się przyciski.

Do usprawnień mechanicznych należą opcjonalne długie lub krótkie stopki odpowiednie do statywów jednonożnych i trójnożnych. Ulepszony mechanizm rotacji kołnierza statywu zapewnia płynniejszy ruch podczas przekręcania obiektywu z układu pionowego do poziomego. Dołączono też blokadę typu Kensington, która zabezpiecza obiektyw podczas terenowych sesji zdjęciowych. Wytrzymała konstrukcja jest wodoodporna, więc w połączeniu z wodoszczelnym korpusem EOS nadaje się do użytku w trudnych warunkach.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)