HOYA PENTAX HD Corporation - już od października 2007

Autor: Łukasz Kacperczyk

21 Grudzień 2006
Artykuł na: 4-5 minut
Firmy Hoya i Pentax ogłosiły, że jesienią przyszłego roku połączą się w jedną spółkę. Nowa firma będzie nosiła nazwę HOYA PENTAX HD Corporation i powstanie w celu skutecznej walki z prężnie rozwijającą się konkurencją obu japońskich producentów. Oficjalnie połączenie jest nazywane fuzją, ale w praktyce oznacza, że Hoya przejmuje Pentaksa.

Niewiele ponad rok temu (dokładnie w połowie października 2005 r.) informowaliśmy o połączeniu sił Pentaksa i Samsunga - firmy ogłosiły bliską współpracę przy tworzeniu lustrzanek cyfrowych. Wszyscy mający słabość do japońskiej firmy uznali to za dobrą wiadomość, ponieważ, jak przypuszczano, wiązała się ona z poważnym zastrzykiem funduszy od prężnie rozwijającego się Samsunga. Dla konsumenta współpraca ta oznaczała pojawianie się na rynku lustrzanek firmowanych marką Samsung niedługo po premierze pierwowzoru z logiem Pentaksa. Branżę dziwiła jednak tak duża zażyłość między firmą japońską i koreańską.

Dzisiejsza wiadomość może oznaczać poważne ochłodzenie stosunków między Pentaksem i Samsungiem, a prawdopodobnie również zakończenie współpracy. Fuzja Pentaksa z koncernem Hoya to duże zaskoczenie, ale jest to krok w pewnym stopniu zrozumiały. Mamy bowiem do czynienia z firmami japońskimi, z których każda jest w stanie wnieść do wspólnej puli wiele znaczących doświadczeń i osiągnięć, i - co ważne dla fotoamatorów - aktywnie działa na rynku fotograficznym. Hoya to jeden z największych producentów szkła optycznego, a Pentax to marka niezwykle zasłużona dla fotografii i jednocześnie jeden z ważniejszych graczy rynku aparatury medycznej. Firmy podkreślają, że jeśli chodzi o systemy obrazowania (aparaty cyfrowe, lornetki itp.) zamierzają się skupić na produktach z najwyższych półek, opartych na unikalnych technologiach i obszarach, na których liczy się innowacyjne podejście do tematu.

Mimo pozornie równorzędnej pozycji obu firm w fuzji, w praktyce to Hoya przejmuje Pentaksa - udziałowcy tej drugiej firmy za jedną posiadaną akcję otrzymają 0,158 akcji nowego koncernu. W niezwykle obszernej informacji prasowej kilkakrotnie podkreślono, że fuzja jest efektem strategii przeciwstawienia się prężnie rozwijającej się "azjatyckiej konkurencji" (nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, żeby zgadnąć, że w dużej mierze chodzi o marki Koreańskie...). Podpisanie ostatecznej umowy przewidziano na początek kwietnia 2007 r., a na datę przeprowadzenia fuzji wybrano 1 października 2007 r. Od wtedy będziemy już pisali o HOYA PENTAX HD Corporation.

Zapowiada się ciekawie - mamy nadzieję, że nie są to jedynie zmiany na górze, ale poważny krok w stronę wzmocnienia pozycji na rynku, co musi być spowodowane zdobyciem zaufania nowych konsumentów, a tym samym wprowadzaniem do sprzedaży coraz ciekawszych produktów. Trzymamy kciuki

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)