Martin Parr wprowadza na rynek maseczki ze swoimi zdjęciami. W sieci zawrzało

Autor: Krzysztof Mularczyk

4 Czerwiec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Gwiazda współczesnego dokumentu, a jednocześnie szef słynnej agencji fotograficznej Magnum Photos rozpoczął sprzedaż maseczek z nadrukami swoich zdjęć. Niestety nie wszystkim się to podoba...

Martin Parr od 1994 roku jest członkiem szanowanej agencji fotograficznej Magnum Photos, a od 3 lat jest jej szefem. Zasłynął dokumentalnymi zdjęciami angielskiego społeczeństwa i obecnie jest jedną z najjaśniejszych gwiazd współczesnego dokumentu. Poprzez swoją fundację “The Martin Parr Foundation” fotograf sprzedaje swoje albumy, odbitki kolekcjonerskie, jego zdjęcia zdobią też koszulki, ale i przeróżne gadżety. W dobie pandemii postanowił jednak pójść dalej i wprowadził na rynek maseczki ze swoimi pracami.

Kup maseczkę...

Jego maseczki dostępne są na stronie fundacji w czterech wersjach. Nadrukowano na nich zdjęcia Mickey Mouse burger i The poodle z serii 'Common Sense', The fry-up z 'British Food' oraz The cheese tent z Think of England.

Niestety jedna kosztuje 20 funtów, czyli około 100 zł, a przy tym zostały wykonane ze zwykłego materiału, bez filtrów i atestów. Środki ze sprzedaży w całości zasilają przy tym konto jego fundacji...

...i w sieci zawrzało

Słynny fotograf został przez wiele osób za to skrytykowany. Zarzuca mu się zarabianie na potrzebujących w okresie pandemii oraz to, że - jako osoba publiczna - nie przekazuje charytatywnie z tego tytułu żadnego wsparcia służbom medycznym.

Z drugiej jednak strony, każdy chyba zdaje sobie sprawę, że maseczki stały się w pewnym sensie elementem codziennego stroju. Jeśli mamy możliwość wyboru, wybierzemy taką, która nam się podoba i w jakiś sposób nas wyraża. Czemu więc nie miałyby mieć nadrukowanego dobrego zdjęcia?

Jesteśmy ciekawi Waszej opinii na ten temat. Napiszcie w komentarzach co o tym sądzicie.

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Wielkie otwarcie! 30. salon CEWE FOTOJOKER na 30. urodziny CEWE
Wielkie otwarcie! 30. salon CEWE FOTOJOKER na 30. urodziny CEWE
Na mapie Małopolski pojawił się nowy salon CEWE FOTOJOKER - w Centrum handlowym Bonarka w Krakowie. Wydrukujesz tutaj zdjęcia bezpośrednio z telefonu, bliżej poznasz fotografię...
13
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rok 2024 był kolejnym, w którym rynek aparatów zaliczył stabilny wzrost. Rynkowe trendy w końcu się uspokoiły, ale branża staje przed nowymi wyzwaniami, jak choćby błyskawicznie...
9
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Po ponad 10 latach nieobecności, Chińska marka Lucky wznawia produkcje filmów. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować materiał Lucky Color 200 - nowy film kolorowy w przystępnej...
6
Powiązane artykuły