Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Choć technologia ta dopiero raczkuje, filmy i zdjęcia sferyczne już niedługo mogą zmienić sposób w jaki przekazywane są informacje. Getty Images właśnie wystartowało z dedykowaną platformą i wyposaży każdego ze swoich fotografów w kamerę 360°.
Czy nam się to podoba, czy nie, przyszłość puka do naszych drzwi, a odważne wizje autorów fantastyki naukowej powoli stają się rzeczywistością. Czy już niedługo relacje z najważniejszych wydarzeń i codzienną porcję newsów oglądać będziemy w rzeczywistości wirtualnej? Wiele wskazuje na to, że tak.
Choć technologia VR dopiero raczkuje, jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów ostatnich lat. Nic dziwnego, że zaczynają interesować się nią także dostawcy treści informacyjnych. Już od pewnego czasu dokumenty sferyczne przygotowuje New York Times, a na początku maja Time Inc. ogłosiło współpracę z platformą Next VR, której owocem ma być produkcja treści VR na potrzeby ponad 100 tytułów i serwisów będących w posiadaniu giganta wydawniczego.
Czy już niedługo tak będzie wyglądać oglądanie dziennika? (fot. Halfpoint / fotolia.com)
Teraz, do firm, które w filmach i fotografiach sferycznych widzą przyszłość mediów dołącza Getty Images - jeden z największych dostawców treści audiowizualnych na świecie. Uruchomiona wczoraj wraz z nowym działem biznesowych firmy platforma Getty Images Virtual Reality Group dostarczać będzie treści VR z najważniejszych wydarzeń na świecie.
W bibliotece znajduje się już ponad 12 tys. materiałów, a firma podpisała umowy z pionierami branży, takimi jak Oculus Rift czy 360Cities.
- Zakres treści, jakie dostarczamy rozciąga się od linii bramkowej najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie po linię frontu trwających konfliktów zbrojnych. Przed odbiorcami otwiera to dostęp to tematów i doświadczeń, które do tej pory pozostawały poza ich zasięgiem. - mówi Hugh Pinney, wiceprezes działu fotografii newsowej Getty Images.
Technologia VR dopiero raczkuje, mimo to już niedługo może stać się wiodącym medium informacyjnym
Mogłoby się wydawać, że zanim treści VR zaczną pojawiać się w głównym kanale informacji minie jeszcze sporo czasu, w rzeczywistości stanie się to zapewne już wkrótce. Getty, jako jedna z głównych agencji relacjonujących tegoroczne Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio wyposaży każdego ze swoich fotografów w kamerę sferyczną.
- Technologia VR jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, podobnie jak związane z nią modele biznesowe. Mimo to przewidujemy, że już niedługo stanie się ona wiodącym narzędziem, służącym przekazywaniu treści. Szacuje się, że w samym 2016 roku sprzedaż sprzętu służącego do ich odtwarzania sięgnie 14 mln sztuk. - komentuje Dawn Airey, główny kierownik wykonawczy agencji Getty.
Wygląda na to, że branża informacyjna podchodzi do tematu bardzo poważnie i już niedługo może stać się głównym motorem napędowym rynku VR. Czy reszta mediów podłapie pomysł? Wydaje się to tylko kwestią czasu. Miejmy jednak nadzieję, że zdjęcia sferyczne nie zastąpią tradycyjnej fotografii prasowej.