Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora
Flatland to niecodzienny projekt tureckiego fotografa Aydına Büyüktaşa. Autor w niemal perfekcyjny sposób posługuje się przestrzenią i wymiarowością tworząc przy tym fotografie, które rodzą pytania i pozostawiają widza z bez odpowiedzi. Są przy tym niezapomnianym obrazem miejsc, obok których przeszlibyśmy obojętnie. Za sprawą nowego spojrzenia, którego inspiracją była książka Edwina Abbata „Flatland: A Romance of Many Dimensions”, Büyüktaşa ukazuje zupełnie nową formę miejskiej przestrzeni.
”We wstępnej fazie chciałem, by każde ze zdjęć składało się na analogowy kolaż. W programie bardzo starannie wykonałem trójwymiarowy projekt miasta. Dzięki temu mogłem zobaczyć w jakich miejscach dokładnie porozstawiać kamery. Planowanie, projektowanie oraz wygładzanie wszelkich krzywizn, a także sam proces przetwarzania zajęły dwa miesiące. Niemniej jednak zyskałem szczegółowy wgląd w cały projekt” - powiedział nam autor zdjęć, Aydın Büyüktaş. ”Z początku wykonałem jeden analogowy kolaż, jednak końcowy efekt zupełnie nie przypadł mi do gustu - nie był tym czego oczekiwałem. Zwróciłem się więc w kierunku fotografii cyfrowej” - dodał autor projektu Flatland.
Jednak jak podkreśla autor zdjęć, sam proces tworzenia fotografii oraz późniejszej postprodukcji wcale nie należał do najprostszych. ”Czekanie na odpowiednią pogodę było bardzo wymagające. Do tego trzeba dodać także ptaki, które bardzo często atakowały drona. Dlatego też zdarzało mi się powrócić do domu bez żadnego zdjęcia. Również aspekty techniczne takiej fotografii, a także liczne pozwolenia, które musiałem zdobyć okazywały się czasochłonne i problematyczne. Ponadto, nad postprodukcją jednego zdjęcia spędzałem nawet kilka dni” - dodał Aydın Büyüktaş.
Więcej zdjęć tureckiego fotografa możecie znaleźć na jego facebookowym profilu Aydinbuyuktas.
Aydın Büyüktaş to turecki fotograf, który urodził się w 1972 roku w Ankarze. Ukończył studia na kierunku turystyka, jednak szybko doszedł do wniosku, że nie jest to jego pasją. W 2000 roku przeprowadził się do Istambułu, gdzie wziął udział w wielu realizacjach reklamowych i filmowych. Pracował między innymi dla Sinefek oraz Makinefx. To właśnie w tych firmach rozwinął się w dziedzinach efektów specjalnych, projektowania trójwymiarowego i fotografii. Od 2012 roku jest studentem Akademii Sztuk Pięknych Mimar Sinan, w której to zgłębia tajniki fotografii