Niecodzienna kampania reklamowa firmy Roleski, stworzona przez Oliviera Toscaniego

Autor: Maciej Luśtyk

20 Kwiecień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Obecnie natłok reklam jest tak duży, a ich formuły tak wyeksploatowane, że odbiorcy przestają na nie zwracać uwagę. Nic więc dziwnego, że producenci zaczynają stawiać na niecodzienne, przełamujące schematy reklamy, których przykładem jest nowa kampania firmy Roleski wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego.

Firmy Roleski przedstawiać chyba nikomu nie trzeba. Produkty tej marki z pewnością nie raz gościły na naszych stołach i urozmaicały okazjonalnego grilla. Przez lata oglądania reklam żywności przywykliśmy już do pewnego, ogranego schematu i raczej nie spodziewamy się, że oferta musztardy lub majonezu może nas czymś zaskoczyć. Nowa kampania firmy wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego pokazuje jednak, że jest inaczej.

Zobacz wszystkie zdjęcia (12)

Inspiracją dla kampanii była mityczna kraina Hyberborea, która według starożytnych greków miała znajdywać się “po drugiej stronie wiatru”, a której mieszkańcy żyli w idealnej harmonii. W myśl tej idei firma Roleski we współpracy z fotografem stworzyła wyimaginowany świat nazwany “Królewską Republiką Roleski”, zamieszkiwany przez istoty będące ambasadorami smaków i doznań. To właśnie ich wyobrażenie przedstawiają zdjęcia, które możecie zobaczyć w galerii. W wersjach, które będziemy mogli zobaczyć na mieście, są dodatkowo opatrzone opisem informującym nas o roli pełnionej przez postaci w Republice Roleski. Przyznamy, że tego typu sesje raczej nie kojarzą się z majonezem i co najmniej wywołają uśmiech na twarzach oglądających.

Oliviera Toscaniego znamy przede wszystkim jako autora kontrowersyjnego w swoich czasach wizerunku marki United Colors of Benetton. Urodził się w 1942 r. w Mediolanie, a formalną edukację fotograficzną odebrał w Szkole Rzemiosł Artystycznych w Zurychu. W 1990 roku stworzył magazyn ”Colors”, który wkrótce stał się wzorem dla zespołów redakcyjnych i specjalistów od marketingu z całego świata, a w 1993 założył międzynarodowe centrum badań nad sztuką i nowoczesną komunikacją, nazwane Fabrica. Autor wielu wystaw międzynarodowych. Od 2008 roku Toscani podróżuje po świecie z projektem RAZZA UMANA, w ramach którego fotografie i filmy stają się częścią multimedialnego archiwum jego działalności.

Czas pokaże czy taki rodzaj kampanii okaże się skuteczny. Z pewnością jest oryginalny. Odstawiając na bok kwestie atrakcyjności reklamy, cieszymy się, że producenci stają się bardziej otwarci na tego typu eksperymenty. Być może dzięki takim działaniom rynek reklamowy wróci na bardziej ambitne tory. A Wy co myślicie o nowej kampanii firmy Roleski

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowy warszawski salon Cyfrowe.pl już otwarty! Specjalne promocje i wydarzenia towarzyszące
Nowy warszawski salon Cyfrowe.pl już otwarty! Specjalne promocje i wydarzenia towarzyszące
Warszawski salon Cyfrowe.pl w nowej lokalizacji. 21 października sklep otwiera nowy lokal przy ul. Woronicza...
9
Rankin zamyka swoją agencję - fotograf obwinia AI i zmieniający się rynek
Rankin zamyka swoją agencję - fotograf obwinia AI i zmieniający się rynek
Słynny brytyjski fotograf portretowy ogłosił bankructwo i mierzy się z długami sięgającymi prawie 2 mln dolarów. Agencja fotografa nie poradziła sobie z trudnościami spowodowanymi...
6
Zmowa cenowa sprzedawców dronów? UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające
Zmowa cenowa sprzedawców dronów? UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające
Pracownicy UOKiK przeszukali cztery firmy zajmujące się sprzedażą dronów, kamer sportowych i akcesoriów. Jest podejrzenie, że dystrybutorzy i sprzedawcy zawarli nielegalne porozumienie...
6
Powiązane artykuły