Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Od jakiegoś czasu na rynku kamer cyfrowych pojawił się trend objawiający się tworzeniem bliźniaczych urządzeń w segmentach konsumenckim i półprofesjonalnym. Obie kamery w takiej parze dzielą większość komponentów wewnętrznych, a główne różnice sprowadzają się do obecności uchwytu górnego z wejściami XLR oraz osłony przeciwsłonecznej na obiektywie. Ceny obu propozycji często nie różnią się znacznie, co sprawia, że granica między najwyższą klasą sprzętu konsumenckiego a najniższą profesjonalnego staje się dość umowna. Przykłady takich "bliźniaków" to choćby Sony HVR-NX3D1 i HDR-TD10E, czy Sony HXR-MC50 i HDR-CX550. Kolejną tego rodzaju parę stanowi właśnie nowe JVC GY-HMZ1 oraz zaprezentowana stosunkowo niedawno JVC GS-TD1.
Tor optyczny nowego produktu rozpoczyna się od pary obiektywów o 5-krotnym zoomie (10-krotnym przy nagrywaniu dwuwymiarowym) i maksymalnej jasności f/1.2. Tuż za nimi umieszczono dwa przetworniki BSI CMOS o rozdzielczości 3,32 megapiksela każdy. Nagrany w rozdzielczości 1920x1080 materiał zapisywany jest z przepływnością do 34 Mbit/sek dla trybu 3D i do 24 Mbit/sek dla nagrywania dwuwymiarowego. Dostępne nośniki to 80GB wbudowanej pamięci oraz karty SD. Dźwięk może być rejestrowany z wykorzystaniem mikrofonu wbudowanego lub urządzeń zewnętrznych podłączanych przez gniazda XLR. Dodatkowe funkcje obejmują rejestrację zdjęć w 3D oraz programowalne wykonywanie przestrzennych timelapsów. Kontrolę nagrywanego materiału zapewnia 3,5 calowy dotykowy monitor LCD zdolny do wyświetlania trójwymiarowych obrazów bez konieczności używania okularów. Kamera wejdzie do sprzedaży jesienią bieżącego roku, sugerowana cena detaliczna wynosi 2500 dolarów