Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
DJI zaprezentowało nowe drona, stworzonego z myślą o profesjonalnych produkcjach filmowych. Matrice 600 to latająca bestia, która utrzyma się w powietrzu przez 36 minut i uniesie sprzęt o wadze do 6 kg.
Marki DJI nie trzeba chyba przedstawiać nikomu zainteresowanemu tematem filmowania z powietrza. Modele Phantom i Inspire to dziś najbardziej popularne drony na rynku, które producent stale ulepsza i wzbogaca o nowe kamerki, jak na przykład zaprezentowane jesienią modele Zenmuse X5 i X5R.
Jeżeli jednak mamy w zamyśle profesjonalną produkcję filmową, wspomniane wyżej drony najpewniej okażą się za słabe, by unieść coś więcej niż niewielki aparat, nie mówiąc już o rozbudowanych gimbalach i kamerach typu RED.
Takim właśnie potrzebom sprostać ma najnowszy, kierowany do filmowców dron DJI Matrice 600. Wyposażony w 6 rotorów i 6 niezależnych baterii będzie w stanie utrzymywać się w powietrzu aż 36 minut, i uniesie sprzęt o maksymalnej wadze do 6 kg. Przy maksymalnym załadunku czas lotu skróci się jednak do około 17 minut.
- Matrice 600 to początek nowej ery dla profesjonalnej fotografii lotniczej i filmowania, ale dron znajdzie także zastosowanie przemysłowe. Obecnie to najsilniejsza i najłatwiejsza w obsłudze jednostka w naszej ofercie - mówi manager ds. produktów DJI, Paul Pan.
Czy rzeczywiście nowy dron będzie tak atrakcyjnym rozwiązaniem dla profesjonalnych filmowców? Urządzenie wyposażono w technologię transmisji danych Lightbridge 2, co pozwoli na streaming materiału HD z odległości aż 5 km, a cała konstrukcja jest została uszczelniona, co zagwarantuje ochronę przed kurzem i deszczem. Razem z dronem otrzymamy zaawansowany kontroler A3, w przypadku korzystania z kamer producenta ich parametrami będzie można sterować z poziomu aplikacji DJI Go.
Razem z dronem firma zaprezentowała dedykowany profesjonalnym kamerom filmowym 3-osiowy gimbal Ronin-MX, który bez problemu podepniemy pod opisanego drona, ale sprawdzi się także podczas filmowania “z ręki”. Gimbal współpracuje z kontrolerem A4 oraz systemami follow-focus. Jest on kompatybilny z kamerami Arri, Black Magic, Canon, Pansonic, RED i Sony i oferuje maksymalny udźwig 4,5 kg.
Za drona wraz z kontrolerem przyjdzie nam zapłacić $4 600, co i tak nie jest wygórowaną kwotą jak za specjalistyczny sprzęt filmowy. Gimbal Ronin-MX to z kolei wydatek rzędu $1 600. Obydwa urządzenia pojawić mają się w sprzedaży już niebawem. Na razie nie mamy informacji o ich dostępności na polskim rynku.
Więcej informacji znajdziecie pod adresem dji.com