Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Gimbal, stabilizacja matrycy a może stabilizacja w postrprodukcji. Zobacz czym różnią się poszczególne techniki i poznaj ich wady oraz zalety.
Trząsący się obraz jeszcze do niedawna był zmorą większości amatorów filmowania. W ostatnim czasie technologia poszła jednak mocno naprzód i otrzymujemy szereg narzędzi, które pozwalają skutecznie ustabilizować materiał z większości urządzeń.
Smartfony i kamery sportowe bazują na zaawansowanej stabilizacji cyfrowej, twórcy pracujący aparatami mają do dyspozycji stabilizację sensora i coraz doskonalsze gimbale, a coraz częściej słyszy się także o wysoce skutecznym stabilizowania materiałów na etapie postprodukcij przy wykorzystaniu danych z czujników żyroskopowych.
Który z tych systemów będzie najlepszy? Gdy dopiero zaczynamy naszą przygodę z filmowaniem, trudno będzie przekonać nam się na własnej skórze o wadach i zaletach każdej z tej technik. Na szczęście zrobiła to za nas ekipa z kanału Syrp Lab, która porównała ze sobą i dokładnie opisała działanie poszczególnych typów stabilizacji.
Na koniec mały spoiler. Najdoskonalszą stabilizację są w stanie zaoferować kamery sferyczne, ale to wcale nie znaczy, że będzie to najlepsza stabilizacja w każdej sytuacji.
Całość możecie przeczytać też w formie artykułu na stronie syrplab.com.