Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Liczy się dobry pomysł. Adam Benjamin i John Smirnios postanowili wykorzystać świeżo zdobyte za pośrednictwem Strobista umiejętności. Dzięki ustawieniu Adama w dużej odległości od dalszego planu udało się uzyskać pożądane czarne tło. Jego postać z kolei została oświetlona przy użyciu dwóch lamp błyskowych. Światło jednej z nich padało z przodu i przechodziło przez nałożony na lampę plaster miodu, wykonany własnoręcznie z tektury. Ponadto puszczono wąski strumień światła z tyłu, aby wyodrębnić sylwetkę Adama z ciemnego tła. Migawka pozostała otwarta na tak długo, żeby John mógł w tym czasie "namalować" latarką diodową kilka kół nad głową Adama. W ten sposób powstało to niezwykłe zdjęcie.
Adam Benjamin, John Smirnios. Myśli pod kontrolą
Parametry ekspozycji: czas naświetlania 19 s; przysłona f/7.1; czułość 200 ISO
Zaledwie jedna lampa błyskowa, ustawiona na 1/4 maksymalnej mocy, posłużyła Danny'emu do realizacji jego pomysłu. A co zamierzał osiągnąć? Chciał wywołać u odbiorcy wrażenie, że sfotografowana osoba biegnie po powierzchni wody. W tym celu zastosował kołowy filtr polaryzacyjny, co podkreśliło chmury i ich odbicie w wodzie. Zdecydował się na ujęcie z dołu, aby ziemia znajdowała się poza kadrem. Najważniejszym jednak elementem pracy nad tego typu zdjęciem było umiejętne rozłożenie wszystkiego w czasie i uchwycenie własnej sylwetki we właściwym momencie. Dobrze się domyślasz - to autoportret. Sprytne, prawda?
Danny Ngan. Moje wprawki w bieganiu po wodzie
Parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/160 s; przysłona f/6.3, czułość 400 ISO
TO PRZENIKLIWE SPOJRZENIE postaci i teatralne oświetlenie zdjęcia Petera Marina mogą niejednego oczarować. Nikt jednak nie spodziewałby się, że to autoportret wykonany jedynie na próbę, w chwili czekania na klienta. Peter chciał stworzyć coś nietypowego. Aby to osiągnąć, wyeliminował światło zastane poprzez dobór odpowiedniego czasu otwarcia migawki i stosunkowo dużej wartości przysłony (f/11). Następnie z wysokości klatki piersiowej skierował na swoją twarz błysk pochodzący z lampy wyposażonej we własnoręcznie wykonany plaster miodu i pełny filtr ocieplający. Strumień światła z drugiej lampy (bez filtra) został ograniczony nakładką umieszczoną z boku, co dopełniło całości i podkreśliło detale twarzy.
Peter Marin. Moja głębia
Parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/125 s; przysłona f/11; czułość 100 ISO
CO MOŻE ROBIĆ skacowany fotograf w wyjątkowo upalny dzień 5 lipca? Wyjść z domu z szalikiem owiniętym wokół twarzy i stworzyć ciekawy autoportret - cóż by innego? Joshua Yospyn wyeliminował światło zastane dzięki użyciu filtra ND i ustawieniu czasu naświetlania na 1/250 s, przy wartości przysłony f/8. Całość doświetlił za pomocą lampy błyskowej skierowanej na pomarańczowe tło oraz dużej lampy pierścieniowej nałożonej na obiektyw. Najtrudniejszym zadaniem było uchwycenie odpowiedniego odbicia pierścienia, tak aby otoczył on źrenicę. Wygląda na to, że artysta całkiem nieźle sobie poradził.
Joshua Yospyn. Josh 21
Parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/125 s; przysłona f/8; czułość 100 ISO
LAS WOODHILL, Nowa Zelandia. Luke McCombie wykonuje salto w tył wysoko nad głową fotografa Jamesa Madelina - twórcy systemu Orbis, zamieniającego tradycyjny flesz w lampę pierścieniową. Na szczęście James do wszystkiego się przygotował: ustawił odpowiedni czas naświetlania, skierował obiektyw w kierunku nieba i umieścił na ziemi w odpowiednich miejscach dwie dodatkowe lampy błyskowe. Operowanie światłem w fotografii sportowej polega przede wszystkim na umiejętnym przewidywaniu rozwoju akcji. Trzeba mieć zarówno doświadczenie, jak i szczęście. A zatem rusz się i ćwicz. Im większej nabierzesz wprawy, tym mniej będziesz musiał liczyć na łut szczęścia.
James Madelin. McCombie Flip
Parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/25 s; przysłona f/5.6; czułość 200 ISO
Zeke Kamm Okiem strobisty
Liczba stron: 112
Format: 178 x 119cm
Oprawa: miękka
Cena: 19,90zł