Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS - test

W sierpniu 2008 Canon wprowadził na rynek amatorski obiektyw z imponującym, ponad 11-krotmym zoomem i stabilizacją, która pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 4 EV. Duży zakres ogniskowych najczęściej wiąże się z osłabieniem parametrów optycznych obiektywu. Podczas testu sprawdzimy czy udało się tego uniknąć w Canonie EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS.

Autor: Mariusz Zach

5 Czerwiec 2009
Artykuł na: 6-9 minut

3. Konstrukcja

Obiektyw Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS to bardzo uniwersalny obiektyw posiadający ponad jedenastokrotny zoom. Tak szeroki zakres ogniskowych powoduje, że jego długość zmienia się od około 100 do 160 mm. Obiektyw ma metalowy bagnet. Na bocznej ścianie producent umieścił dwa przełączniki. Jeden z nich służy do zmiany sposobu ustawiania ostrości (manualnie/automatycznie), a drugi do włączania i wyłączania stabilizacji. Po przeciwnej stronie znalazł się zatrzask blokujący wysuwanie złożonego obiektywu. Jest to bardzo przydatne zwłaszcza podczas przenoszenia aparatu. Pierścień zoomowania obraca się razem z napisem "image stabilizer".

Obiektyw Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS zbudowany jest z 16 elementów, wśród których występują dwie soczewki asferyczne i dwie soczewki UD. Przysłona składa się z sześciu listków, które możemy domykać od f/3.5 do f/22 dla 18mm i od f/5.6 do f/36 dla 200mm.

Osoby, które chciałyby ten obiektyw wykorzystywać razem z filtrem polaryzacyjnym albo z filtrem połówkowym na pewno ucieszy wiadomość, że podczas ustawiania ostrości nie obraca się przednia część, na której zamocowane są właśnie te elementy. Ogniskowe możemy zmieniać w zakresie od 18 do 200mm. Poniżej umieszczone są przykładowe zdjęcia obrazujące powiększenia jakie uzyskać możemy tym zoomem.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37