Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - test

Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM to uniwersalny, zmiennoogniskowy obiektyw przeznaczony do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych. Szkło charakteryzuje się stałym światłem, ma stabilizację obrazu oraz napęd USM. Przekonajcie się jak sprzęt wypadł w naszym redakcyjnym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

30 Kwiecień 2014
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Obiektyw Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM należy do profesjonalnej linii L, będącej swoistym "znakiem jakości", z której słyną szkła z tej serii. Obiektyw wykonany jest z metalu. Projekt utrzymany jest w stylistyce innych obiektywów z serii L. Czarny metal wykończony jest cienkim czerwonym pierścieniem okalającym przód obiektywu oraz tradycyjną czerwoną kropką wskazującą miejsce mocowania do korpusu. Ultradźwiękowy mechanizm automatycznej regulacji ostrości zapewnia szybkie i ciche działanie.

Konstrukcja składa się z 15 elementów w 12 grupach, w tym z dwóch elementów asferycznych i dwóch elementów UD. W budowie wykorzystano zaokrągloną, 9-listkową przysłonę, która zapewnia plastyczny efekt bokeh. Minimalna odległość ogniskowania wynosi 37 cm. Według zapewnień producenta konstrukcja jest odporna na kurz i wilgoć.

Metalowy bagnet jest uszczelniany, co jest niewątpliwym plusem. Do zalet należy także zaliczyć tryb makro (pozwalający uzyskać powiększenie do 0,7x). Obiektyw wyposażono w dwa gumowe, rowkowane pierścienie, które służą do zmiany ogniskowej oraz manualnej regulacji ostrości. Oba pierścienie chodzą z dostatecznym oporem, nieznaczną wadą może być fakt, że są dość wąskie.

Na obudowie znajduje się okienko do oceny odległości ogniskowania oraz trzy przełączniki: włącznik stabilizacji (ON/OFF), autofokusa (AF/MF) i blokada/przełącznik trybu makro (MACRO/LOCK)

W skład zestawu handlowego wchodzi plastikowa osłona przeciwsłoneczna EW-83L oraz dwa dekielki. Przedni dekielek ma dwa uchwyty, dzięki czemu korzystanie z niego jest bardzo wygodne. Średnica mocowania filtra wynosi 77mm. Wymiary obiektywu to 83 x 93 mm, a jego waga 600 g. Chociaż szkło nie jest lekkie, to z pełnoklatkową lustrzanką jest dobrze wyważone.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość 24 mm

7. Rozdzielczość 50 mm

8. Rozdzielczość 70 mm

9. Rozmycie

10. Aberracja chromatyczna

11. Dystorsja

12. Winietowanie

13. Odblaski

14. Podsumowanie

15. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Pierwszy obiektyw Viltroxa z profesjonalnej serii LAB obiecuje dostarczać ponadprzeciętnych rezultatów za ułamek ceny konkurentów. Sprawdziliśmy jak nowa portretówka Viltrox AF 135 mm...
28
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
To najtańsza dziś systemowa pięćdziesiątka o jasności f/1.4. Jest przy tym lekka, kompaktowa, a nawet uszczelniona. W tej konstrukcji Nikon musiał jednak pójść na kompromis. Jak duży?...
21
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II to odpowiednik klasycznej “pięćdziesiątki”. Ta paczka przykładowych sampli pozwoli Wam ocenić jakość zdjęć z nowego obiektywu.
15
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)