Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
3. Konstrukcja
W pudełku firmowym oprócz obiektywu znajdziemy dekielki: przedni oraz tylny. Przedni jest dobrze wykonany, ale niestety niezbyt ciasno przylega do frontu obiektywu w związku z czym łatwo go zgubić.
Jasny teleobiektyw ma stosunkowo niewielkie wymiary 75 x 71,5 mm przy wadze 425 gramów. Dzięki temu bardzo dobrze sprawdza się z dużymi, pełno klatkowymi korpusami jak i z mniejszymi braćmi z matrycą APS-C. Obiektyw był testowany na korpusie Canon EOS 5D mark III, z którym tworzy bardzo dobrze wyważony zestaw. Średnica mocowania filtra wynosi 58mm i jest taka sama jak w przypadku dwóch innych USM-ów czyli 28mm f/1,8 i 50mm f/1,4.
Tył obiektywu został zakończony metalowym bagnetem. Miejsce mocowania producent oznaczył tradycyjną czerwoną kropką. Oprócz tego elementu na korpusie znajdują się wygodny pierścień ostrości oraz przełącznik: AF/MF. Obiektyw oferuje także okienko z podziałką odległości ostrzenia.
Pierścień wyłożono antypoślizgowym materiałem z rowkami, dzięki czemu nie musimy obawiać się o przypadkowe ześlizgnięcie dłoni przy manualnym ostrzeniu. Dzięki zastosowaniu silnika ultradźwiękowego możemy ręcznie przeostrzać po zastosowaniu autofokusa. Przełączniki działa z wyraźnym oporem. Nie ma możliwości aby przypadkowo się przesunęły.
Obudowa została wykonana z dobrej klasy plastiku, dzięki temu obiektyw sprawia solidne wrażenie. Krótkie tele Canona składa się z 9 elementów w 7 grupach. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 85 centymetrów.
Test został podzielony na następujące części: