Samyang T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC - test

Koreański producent nie zwalnia tempa i wypuszcza na rynek kolejną bardzo ciekawą propozycję - obiektyw Samyang T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC. Dzięki temu użytkownicy, którzy nie zajmują się profesjonalnie fotografią architektury będą mogli spróbwać swoich sił z tego typu konstrukcją za zdecydowanie mniejsze pieniądze.

Autor: Patryk Wiśniewski

26 Kwiecień 2013
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

W zestawie handlowym znajdziemy oprócz obiektywu, dekielki tylny i przedni. W Samyangu T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC producent będzie stosował przedni dekielek znany m.in z obiektywu Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC. Do naszej redakcji szkło dotarło z przedprodukcyjnym deklem, który sprawia lepsze wrażenie niż ten z obiektywu 35mm f/1.4. Co ciekawe producent nie dodaje osłony przeciwsłonecznej co przy tego typu optyce jest standardem.

Obiektyw umożliwia pochyły i przesuwy oraz jest słusznych gabarytów. Jest przy tym stosunkowo lekki, co może dziwić przy pierwszym kontakcie.

Na korpusie znajdują się cztery gałki, dwie szare, które służą do odblokowania przesuwów i pochyłów i dwie czarne, które odpowiadają za ich precyzyjną regulację.

Niestety nie mamy tu do czynienia z wybitną mechaniką i obiektyw chodzi po prostu trochę za luźno. Wolelibyśmy aby był większy opór w przypadku ruchu "standardów".

Obok szarych gałek znajdują się metalowe dźwignie, które umożliwiają rotację pomiędzy tiltem i shiftem o 90 stopni. Co 30 stopni jest wyczuwalny skok, który niestety jest na tyle delikatny, że przestawia się przy ruchu pierścienia ostrości. Poniżej zamieszczamy film ilustrujący działanie obiektywu.



Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Na korpusie znajdziemy także pierścień przysłony, który jest dość szeroki i rowkowany. Niestety chodzi odrobinę zbyt luźno przydałby się wyraźniejszy skok. Wartości f możemy regulować w skokach o 0,5 EV.

Na samym przodzie obiektywu umieszczono szeroki pierścień ostrości ze skalą głębi ostrości. Pierścień został pokryty antypoślizgowym tworzywem, które umożliwia precyzyjny ruch. Minimalna odległość ostrzenia wynosi zaledwie 0,2 m.

Sam obiektyw składa się 16 elementów ułożonych w 11 grupach w tym 2 elementy asferyczne i dwa elementy ED. Wymiary tego obiektywu wynoszą 110.5 x 86 mm i waży 640 g. Nachylenie płaszczyzny ostrości ma zakres +/- 8.5 stopnia, a przesunięcie osi optycznej +/- 12 mm.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Przykładowe zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)