Panasonic Lumix DMC-ZX1 - test

Panasonic ZX1 otwiera nową serię aparatów Lumix. Jej cechami charakterystycznymi są naprawdę niewielkie wymiary aparatu oraz stosunkowo duży, szerokokątny obiektyw. By nowy Lumix stał się jeszcze bardziej atrakcyjny poprawiono szybkość aparatu oraz wydajność optycznej stabilizacji obrazu. Oczywiście nie zabrakło inteligentnego trybu automatycznego oraz możliwości nagrywania filmów HD.

Autor: Damian Bednarzak

9 Październik 2009
Artykuł na: 23-28 minut

2. Specyfikacja

NazwaPanasonic Lumix DMC-ZX1
Typamatorski kompakt cyfrowy typu mega-zoom
Efektywna rozdzielczość12,1 Mp
Sensor
  • 1/2,33 cala CCD
  • 12,7 megapikseli
  • 12,1 Mp efektywnych
Pamięć
  • 50 MB wbudowane
  • karty SD/SDHC
Rozdzielczość
  • format 4:3{LST
}
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), QuickTime Motion JPEG (film)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
Obiektyw
  • Leica DC Vario-Elmar
  • 25-200 mm, 8 x
  • F3.3 - F5.9
Stabilizacja obrazutak, POWER O.I.S. (optyczna)
Zoom cyfrowy4x
PrzysłonaF3.3 / F10 (szeroki kąt) - F5.9 / F18 (tele)
Migawka8 - 1/2000 s oraz 15, 30 lub 60 s
Tryby ekspozycji
  • Inteligent Auto
  • tryb prosty (Simple)
  • normalne zdjęcia
  • programy tematyczne (SCN1 i SCN2):{LST
;inteligentne ISO}
Pomiar światła
  • inteligentny wielopunktowy
  • centralnie-ważony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing3 klatki ze skokiem 1/3 - 1 EV
Metody pomiaru ostrościdetekcja kontrastu AF
Tryby pracy autofocusab.d.
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębibrak
Czułość
  • Auto
  • ISO 80
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • Tryb 'High Sensitivity': do ISO 6400
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • chmury
  • cień
  • jarzeniowe
  • ustawienie ręczne
Efektyochłodzenie, ocieplenie, nasycone, czarno-białe, sepia
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne2,3 kl/s przez 5 klatek;10 kl/s przy rozdzielczości 3 Mp
Rejestracja filmu
  • 1280x720, 30 kl/s
  • 4:3: 640 x 480, 320 x 240, 30 kl/s
  • 16:9: 848 x 480, 30 kl/s
  • Quick Time Motion JPEG
Monitor LCD2,7 cale TFT, 230.000 punktów
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowawbudowana:{LST|u|0,6 - 4,2m (szeroki kąt) / 1,0 - 2,8 m (tele)
Kontrola błysku
  • Auto
  • Auto + redukcja cz. o.
  • wymuszona
  • długa synchronizacja
  • wyłączona
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB, wejście DC, wyjście AV, mini HDMI
Pilotbrak
Zasilanieakumulator litowo-jonowy lub zasilanie sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Wymiary98 x 63 x 23 mm
Waga138 g (bez baterii)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Ocena w teście DIWA58% (4)
Test Fotopolis9716
Artykuł na Fotopolis9271
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły