Sony A9 - zdjęcia przykładowe

Na papierze nowy A9 to prawdziwa bestia. Jednak jak flagowiec Sony sprawdza się w praktyce? Oceńcie sami.

Autor: Michał Chrzanowski

27 Kwiecień 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Sercem Sony A9 jest pierwsza w historii aparatów cyfrowych 24-megapikselowa matryca opracowana w technologii Stacked CMOS (przetwarzanie sygnału i układ pamięci DRAM w sensorze) o zakresie czułości ISO 100 - 51200 (rozszerzanym do ISO 50 - 204800). Wspiera ją nowy procesor BIONZ X, który pracować ma kilkukrotnie szybciej od dotychczasowych konstrukcji. Poza tym nowy, wyposażony w 693 punktów detekcji fazy system AF pokrywa 93% kadru i dokonuje 60 pomiarów na sekundę, co sprawić ma, że nie umknie nam nawet najbardziej dynamiczna akcja.

Nareszcie otrzymujemy także joystick do wygodnej regulacji punktów AF oraz odchylany ekran dotykowy o rozdzielczości 1,44 Mp. Według zapewnień producenta, autofokus oferować ma o 25% większą skuteczność od systemu znanego z aparatu Sony A7R II. Oprócz tego, na body pojawiły się pokrętło Drive, przełącznik trybu AF, oraz przycisk "AF-ON", co bardzo pomoże w szybkiej, dynamicznej pracy.

Świetny autofokus wspierać będzie równie sprawny tryb seryjny, w którym będziemy w stanie fotografować z prędkością aż 20 kl./s (migawka elektroniczna z pełnym wsparciem AF), co ważne z ciągłym podglądem sceny na żywo. W tym trybie wykonamy do 362 zdjęć JPEG lub 241 zdjęć RAW. Aparat wyposażono także w nowy, duży wizjer elektroniczny o rozdzielczości 3,68 Mp, powiększeniu 0,78x i częstotliwości odświeżania 120 kl./s, który ma być dwukrotnie jaśniejszy od tego, który znamy z modelu A7R II. Do tego 5-osiowa stabilizacja matrycy oraz nowy akumulator tupu „Z“, który ma pozwalać ma na dwa razy dłuższą pracę niż miało to miejsce w przypadku generacji A7. Słowem, najnowszy flagowiec Sony ma być idealną propozycją dla wymagających reporterów i fotografów sportu.

Zdjęcia przykładowe

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 2500

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 1600

1/1000s, f/5.6, ISO 2500

1/1000s, f/5.6, ISO 2500

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 1600

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 2500

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 1600

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

1/1000s, f/5.6, ISO 3200

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
15
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły