Olympus CAMEDIA C-5060 - test

CAMEDIA C-5060 to 5-megapikselowy kompaktowy aparat cyfrowy adresowany do wymagających fotoamatorów. Najważniejsze jego cechy to 4-krotny obiektyw oferujący znakomity zakres ogniskowych 27-110mm oraz szybkość działania.

Autor: Michał Mikulski

2 Marzec 2004
Artykuł na: 38-48 minut

Wstęp

Wprowadzając na rynek ten nowy topowy kompakt producent podkreślał dwa podstawowe atuty wyróżniające go na tle konkurencji - optyka i szybkość pracy. Trudno się z tym nie zgodzić. C-5060WZ posiada bardzo wygodny 4-krotnym obiektyw o ogniskowej 5.7-22.9mm (ekwiwalent 27-110mm) z jasnością f/2.8-4.8, który umożliwia uzyskanie nieocenionego szerokokątnego kadru. Natomiast druga z zaznaczanych właściwości to znacznie poprawiona ogólna szybkość aparatu. Tu wymienić należy bardzo dobry czas startowy oraz znakomity czas reakcji migawki. Aparat już po ok. 3 sek. od włączenia gotowy jest do wykonania zdjęcia, natomiast wyzwolenie migawki odbywa się około 0,4 sekundy po jej wciśnięciu, co rzeczywiście w tej klasie sprzętu jest wynikiem bardzo dobrym.

Poprawiona została również szybkość ostrzenia w stosunku do poprzednich modeli tej linii. Wynika ona z zastosowania podwójnego systemu autofocusa, w którym połączona została tradycyjna metoda polegająca na detekcji kontrastu z szybszym zewnętrznym czujnikiem pasywnym. A więc szybkość, szybkość i jeszcze raz szybkość...

Olympus CAMEDIA C-5060 WZ

Model C-5060WZ wyposażony został w matrycę 5,1-megapikselową matrycę CCD typu 1/1.8". Umożliwia ona rejestrowanie obrazu z efektywną rozdzielczością 2592 x 1944 pikseli jednak maksymalną wielkością pliku jest interpolowane 3264 x 2449. Aparat zapisuje obrazy na kartach xD-Picture, Compact Flash I/II oraz Microdrive'ach w kompresowanym JPEG oraz bezstratnych formatach RAW, TIFF. Ten ostatni dostępny jest we wszystkich dostępnych rozdzielczości, co gwarantuje zachowanie maksymalnej jakości obrazu w każdej jego wielkości. Bardzo miłe zaskoczenie.

W celu zagwarantowania jak najlepszej jakości zdjęć aparat posiada 5 różnorakich systemów wygładzania obrazu, zapobiegania powstawaniu szumów i mor czy dbania o właściwe przeliczenie danych. Poza redukcją szumów niwelującą stałe szumy matrycy przy długich czasach naświetlenia, jest również filtr szumów likwidujący zakłócenia "doraźne" powstające przy wysokich czułościach, mapowanie pikseli czyli "naprawianie" wypalonych fotodiod oraz dwie technologie czuwające na prawidłową reprodukcją obrazu tj. TruePic i Proper Gamma.

Te wszystkie wyżej wymienione właściwości w połączeniu z już tradycyjnie dostępną w modelach tej linii długą listą zaawansowanych trybów zdjęciowych z pewnością stanowią ciekawą propozycję dla wymagających użytkowników.

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33