Leica V-Lux 40 - zdjęcia plenerowe

Mieliśmy okazję fotografować najnowszym kieszonkowym superzoomem firmy Leica - modelem V-Lux 40. Obiektyw DC Vario-Elmar, jak na kieszonkowy superzoom przystało, ma bardzo szeroki zakres ogniskowych - ekwiwalent 24-480 milimetrów dla małego obrazka.

Autor: Patryk Wiśniewski

10 Maj 2012
Artykuł na: 4-5 minut
Leica V-Lux 40 to bliźniak japońskiego Panasonika Lumix TZ-30. Główne zmiany jakie zaszły to wygląd aparatu. Zmieniono kształt gripa, na którym pojawiła się także słynna czerwona kropka. Sam korpus nabrał bardziej kanciastych kształtów. Pod względem jakości wykonania nic nie możemy mu zarzucić, pokrętła i przyciski chodzą z odpowiednim oporem, dzięki czemu nie mamy problemu z przypadkowym przestawianiem się przycisków.

Co do wygody obsługi i prędkości działania, również nie mamy zastrzeżeń. Aparat ostrzył pewnie i szybko, zapis zdjęć również nie sprawiał V-luksowi problemów. Cieszy obecność dotykowego wyświetlacza, który umożliwia nam wyzwalanie migawki, zoomowanie oraz wybór punktu autofocusa.

Wszystkie zdjęcia zostały wykonane na standardowych ustawieniach aparatu.
10/1250 s, f/3.3, ISO 100, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/1000 s, f/5.0, ISO 100, ogniskowa: 70 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/13000 s, f/4.0, ISO 100, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/2000 s, f/5.2, ISO 100, ogniskowa: 85 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/600 s, f/5.2, ISO 250, ogniskowa: 85 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/2500 s, f/3.3, ISO 100, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/6400 s, f/4.6, ISO 100, ogniskowa: 54 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/6400 s, f/3.9, ISO 100, ogniskowa: 39 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/6400 s, f/4.4, ISO 100, ogniskowa: 51 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/150 s, f/5.9, ISO 400, ogniskowa: 386 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/5000 s, f/5.5, ISO 100, ogniskowa: 199 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/4000 s, f/4.6, ISO 100, ogniskowa: 54 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/4000 s, f/6.4, ISO 160, ogniskowa: 480 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/16000 s, f/4.0, ISO 160, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/3200 s, f/3.3, ISO 100, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/13000 s, f/3.3, ISO 100, ogniskowa: 24 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/1250 s, f/3.6, ISO 100, ogniskowa: 30 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

10/1250 s, f/6.4, ISO 250, ogniskowa: 480 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)







]
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły