Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Największy polski festiwal fotograficzny ogłasza nabór do Programu Otwartego. To szansa na zaprezentowanie swojej wizji szerszej publiczności. Zgłoszenia przyjmowane będą do 20 grudnia.
Nabór do Programu Otwartego to szansa na pokazanie swoich prac widzom Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi w czerwcu 2023.
„Szukamy artystów i artystek o wyjątkowej osobowości i projektów prezentujących odważne wizje. Nabór w tej kategorii jest otwarty – bez ograniczeń tematycznych i wiekowych. Do jury zapraszamy specjalistów z najważniejszych na świecie mediów i instytucji fotograficznych” - zachęcają organizatorzy. „Wśród nadesłanych projektów jury wybierze sześć, które, przy współpracy z kuratorami Fotofestiwalu, zostaną zaprezentowane w formie wystawy. Program Otwarty funkcjonował do 2019 roku jako Grand Prix Fotofestiwal od 2020 roku zrezygnowaliśmy z typowej formuły konkursowej.”
fot. Mateusz Kowalik, “Devil’s Rib”, finalista programu Open Call 2022
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez platformę online na stronie picter.com. Każdy z uczestników może zgłosić do 2 projektów zawierających 10-20 fotografii. Koszt jednego zgłoszenia wynosi 15 euro.
fot. Balázs Turós, “The Nature of Things”, finalista programu Open Call 2022
Sergio Valenzuela Escobedo – niezależny kurator, w tym między innymi wystaw: „Mapuche” w Musée de l’Homme w Paryżu, „Monsanto: A Photographic Investigation” na Les Rencontres d’Arles, która od sześciu lat jest w trasie pod jego stałym nadzorem oraz „Geometric Forests by Ritual Inhabitual” na Les Rencontres d’Arles w 2022 roku. Wizytujący wykładowca w międzynarodowych szkołach i instytucjach artystycznych, w ostatnim czasie wykładał w Parsons w Paryżu, Międzynarodowej Letniej Szkole Fotografii na Łotwie i Atelier NOUA w Bodø. Współpracownik 1000words, Futures Photography; członek jury Prix du livre Arles 2022 i współzałożyciel studia doubledummy – platformy, która tworzy przestrzeń do produkcji i prezentacji krytycznych refleksji na temat fotografii dokumentalnej.
Maja Dyrehauge Gregersen - od 2016 roku jest dyrektorem zarządzającym Copenhagen Photo Festival, w centrum jej zainteresowania są wystawy eksperymentalne i plenerowe oraz dążenie do bardziej przystępnego i zrównoważonego formatu festiwalu. Koncentruje się na międzynarodowej i długoterminowej kooperacji na terenie całej Europy, współpracowała z wieloma instytucjami artystycznymi i fotograficznymi, festiwalami i fotografami jako juror, recenzent portfolio, kurator i kierownik projektów. Prowadziła liczne projekty fotograficzne z partnerami z dziedziny kultury, w branży kulturalnej pracuje od ponad 17 lat.
Sophia Sadovskaya - edukatorka i kuratorka mieszkająca w Mińsku na Białorusi. Absolwentka Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Moskiewskiego, pracowała w galerii sztuki współczesnej „Ў” oraz w Narodowym Muzeum Sztuki Białorusi. Posiada doświadczenie w pracy kuratorskiej, edukacyjnej w dziedzinie sztuki, a także w pracy przy interdyscyplinarnych projektach dla działaczy ekologicznych i artystów.
Salvatore Vitale – szwajcarski artysta, redaktor i edukator. Vitale jest wykładowcą na Uniwersytecie Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie (HSLU), gdzie prowadzi program Transmedia Storytelling. Prowadził warsztaty na całym świecie i jest wykładowcą wizytującym między innymi w Royal Academy of Arts (KABK), Paris College of Arts (PCA), University of South Wales i University of the West of England w Bristolu. Vitale jest również współzałożycielem i redaktorem naczelnym magazynu YET, szwajcarskiego międzynarodowego magazynu fotograficznego, który koncentruje się na ewolucji praktyki fotograficznej w dziedzinie sztuki współczesnej. Vitale współtworzył i redagował kilka publikacji, w tym HYBRIDS: Forging New Realities as Counter-Narratives i RESET: Questioning The Image, The Market and The Role of Represenation (Futures Photography, 2020 i 2021) oraz NUMMER: Post–Photography (HSLU Lucerne) , 2021. Był także kuratorem międzynarodowych sympozjów, w tym Documentary Futures: New Ecologys, Science and Aesthetics na University of South Wales, Hybrids for Futures Photography Platofm oraz HELGA: Communication in Space na Uniwersytecie Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie.
Marta Szymańska – kuratorka wystaw fotograficznych, od 2004 roku tworzy Fotofestiwal – Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi. Współtworzy Kolektyw Fotofestiwalu, który testuje kolektywne, demokratyczne sposoby pracy i zarządzania projektami kulturalnymi. Była wicedyrektor Fundacji Archeologii Fotografii zajmującej się ratowaniem, rozwojem i promocją archiwów polskich fotografów. Jej doświadczenie kuratorskie obejmuje wystawy: „Czuła uwaga” (2021, Muzeum Sztuki w Łodzi), „Długie życie dla Białorusi” (2021; Instytut Pileckiego w Berlinie, Fotofestiwal Łódź), „Bądź damą – współczesne fotografki na Białorusi” (2020, Miesiąc Fotografii w Mińsku) i inne. Jest recenzentką przeglądów portfolio i jurorką konkursów fotograficznych.
fot. Mathias de Lattre “Mother’s therapy”, finalista Open Call 2022
Fotofestiwal - Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi powstał w 2001 roku jako jedno z pierwszych wydarzeń fotograficznych w Europie Środkowej. Znany jest nie tylko z doskonałych programów kuratorskich przygotowywanych przy współpracy ze światowej klasy specjalistami, ale także z wyjątkowej atmosfery. Wystawy, spotkania, warsztaty i koncerty organizujemy w poprzemysłowych przestrzeniach Łodzi. Prezentujemy różne oblicza fotografii, ale dbamy także o to, aby festiwal był przestrzenią spotkań, rozmów i wymiany doświadczeń. Stworzyliśmy autorską formułę Photo-Match: Zupełnie Innego Przeglądu Portfolio. Od 2016 roku pracujemy jako kolektyw, bez szefa i pionowej struktury zarządzania.
Więcej informacji o festiwalu i programie Open Call znajdziecie na stronie fotofestiwal.com.