O procesie twórczym. Weronika Gęsicka i Przemek Dzienis [PODCAST FESTIWALOWY]

Rozmawiamy o tegorocznej edycji Fotofestiwalu w Łodzi, podczas którego prezentowane będą premierowo nowe prace Weroniki Gęsickiej z cyklu „ENCYCLOPAEDIA” oraz projekt Przemka Dzienisa "Dobry żal".

Autor: Monika Szewczyk-Wittek

11 Czerwiec 2024
Artykuł na: 2-3 minuty

Spotkanie z artystami i nowy podcast to okazja do rozmowy o procesie twórczym, powstawaniu koncepcji, konstruowaniu projektu, ale też konfrontacji z odbiorcami. Weronika Gęsicka i Przemek Dzienis dzielą się różnymi doświadczeniami i odsłaniają kulisy pracy.

Weronika Gęsicka

Urodzona w 1984 r. we Włocławku. Artystka wizualna. W swej praktyce posługuje się głównie szeroko rozumianą fotografią. Jej projekty dotyczą tematów związanych z pamięcią oraz mechanizmów jej działania. Interesują ją również kulturowe zjawiska, które wpływają na współczesną rzeczywistość i które dają także możliwość manipulowania tą rzeczywistością. Często pracuje z materiałami archiwalnymi, w tym fotografiami znalezionymi przypadkowo w Internecie, ale także z banków zdjęć, archiwów policji i prasy. Tworzy również prace z pomocą sztucznej inteligencji. Laureatka wielu nagród, w tym Paszport Polityki , EMOP Arendt Award, Foam Talent, Spotlight Award i LensCulture Emerging Talent Awards. Finalistka Prix HSBC pour la Photographie i Prix Levallois. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jej prace publikują liczne magazyny, w tym “The Guardian”, “The New York Times”, “Internazionale” i “Le Monde”. Prace artystki prezentowane są na wystawach na całym świecie.

Przemek Dzienis

Absolwent szkoły filmowej w Łodzi, twórca obrazów opartych na fotografii. Jego kompozycje są proste, lecz precyzyjnie zaplanowane. Unika patosu i nadinterpretacji – ogranicza środki wyrazu do zupełnego minimum, w ten sposób upraszczając przekaz wizualny i czyniąc go bardziej czytelnym. Jego pracom bliżej do rzeźby niż do klasycznego malarstwa. W swoich pozowanych portretach analizuje relacje między człowiekiem a codziennymi, otaczającymi go przedmiotami. Jego zdjęcia były prezentowane na licznych wystawach w Polsce i zagranicą.

Pełny program tegorocznej edycji Fotofestiwalu znajdziesz TU.

Skopiuj link

Autor: Monika Szewczyk-Wittek

Fotoedytorka, kuratorka i autorka tekstów o fotografii. Pomysłodawczyni przedsięwzięć promujących fotografię. Współtwórczyni projektu Wszyscy Jesteśmy Fotografami. Kierowała projektem Cyfrowy TR – procesem archiwizacji i digitalizacji zbiorów TR Warszawa. Współzałożycielka agencji Napo Images. Współkuratorka archiwum Pawła Pierścińskiego. Prowadzi zajęcia z fotoedycji i etyki fotografii na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Instytutu Pileckiego w Berlinie. W 2021 roku ukazała się jej pierwsza książka “Jedyne. Nieopowiedziane historie polskich fotografek”.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Podcast
Kacperak, Siderski, Wdowicz-Wierzbowska: historie osobiste [PODCAST]
Kacperak, Siderski, Wdowicz-Wierzbowska: historie osobiste [PODCAST]
Co się stanie, gdy aparat obrócimy w swoją stronę? Jak opowiadać zdjęciami o stracie czy bolesnych procesach, które dzieją się za zamkniętymi drzwiami? O ważnych, ale też trudnych historiach...
9
O twórczej wolności. Bartek Wieczorek i Bart Pogoda [PODCAST]
O twórczej wolności. Bartek Wieczorek i Bart Pogoda [PODCAST]
Trochę o fotografii, dużo o byciu w podróży, a najwięcej o jeździe na rowerze. O ważnych momentach, wyzwaniach i współpracy rozmawiamy z fotografami Bartem Pogodą i Bartkiem Wieczorkiem.
20
„Forever mine” Anny Bedyńskiej, czyli jak Japonia każe rodzicom zapomnieć o swoich dzieciach [PODCAST]
„Forever mine” Anny Bedyńskiej, czyli jak Japonia każe rodzicom zapomnieć o swoich dzieciach...
Po rozwodzie tylko jeden rodzic ma prawo do opieki, drugi jest odsuwany od swojego dziecka na zawsze. Z laureatką World Press Photo rozmawiamy o wystawie i książce dotykającej tego problemu.
15
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)