Sigma zapowiada swój pierwszy obiektyw filmowy z autofokusem

Autor: Maciej Luśtyk

2 Sierpień 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Podczas targów IBC 2024 Sigma zaprezentuje swój pierwszy filmowy zoom wyposażony w system AF. Nowe szkło będzie bazować na obiektywie Sigma 28-45 f/1.8 DG DN Art.

Pokazany miesiąc temu obiektyw Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART to pierwszy tego typu obiektyw na rynku, a zarazem pokaz technologicznych możliwości producenta. Z wiadomych względów, nową konstrukcją zainteresowali się także filmujący, którzy już niebawem będą mieli jeszcze większy powód do radości.

Sigma 28-45 mm T2. Cine - pierwszy filmowy zoom z autofokusem

Na bazie modelu 28-45 mm f/1.8, Sigma planuje stworzyć bowiem obiektyw filmowy, który zasili szeregi serii Sigma Cine. Nowy obiektyw otrzyma standardową filmową ergonomię, tj. ząbkowane pierścienie do współpracy z systemami follow focus, bezstopniowo regulowaną przysłonę czy też tubus przystosowany do współpracy matte boxami o średnicy 95 mm.

Przeczytaj także:
Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART - pierwszy taki zoom

Sigma prezentuje pierwszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/1.8. Nie należy do najmniejszych i ma dość krótki zakres, ale obiecuje wzorową optykę i debiutuje w całkiem atrakcyjnej cenie. [Czytaj więcej]

Co chyba jednak najciekawsze, nadal będzie to szkło wyposażone w silnik AF, co będzie pierwszym takim przypadkiem w serii obiektywów filmowych Sigmy, a także jednym z pierwszych takich modeli na rynku. Pierwszy z tym pomysłem wyszedł co prawda Samyang (seria obiektywów V-AF), ale w tamtym przypadku mieliśmy do czynienia z dość budżetową optyką. W przypadku Sigmy mamy otrzymać osiągi godne serii ART.

Przeczytaj także:
Samyang V-AF - filmowe stałki z autofocusem, o których prawdopodobnie nie słyszeliście (a powinniście)

Lekkie, kompaktowe, niezłe optycznie a przy tym niedrogie - pierwsze obiektywy filmowe z napędem AF to bardzo ciekawa propozycja dla początkujących filmowców. Podczas jednej z niedawnych realizacji sprawdziliśmy, jak spisują się w praktyce. [Czytaj więcej]

Po co filmowcom autofokus?

Czy zawodowcom ze świata filmu system AF jest w ogóle potrzebny? Większość bardziej zaawansowanych produkcji nadal powstaje na bazie ręcznego ostrzenia, ale nie oszukujmy się - współczesne systemy AF są już na tyle dopracowane, że bez problemu są w stanie poradzić sobie z wieloma realizacjami wideo. W ciągu najbliższych lat dla wielu twórców, którzy będą przesiadać się z aparatów na kamery, może być to nawet jedna z ważniejszych funkcji jakich będą poszukiwać na rynku optyki filmowej.

Jak na razie nie wiadomo jeszcze kiedy nowy obiektyw będzie miał oficjalną premierę. Wiadomo natomiast, że jest on już w fazie prototypu i będzie prezentowany na nadchodzących, targach IBC 2024, które odbędą się we wrześniu w Madrycie.

Źródło: sigma-global.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły