Tokina 25-75 mm T2.9 Cinema - uniwersalny filmowy zoom w niezłej cenie

Autor: Maciej Luśtyk

22 Maj 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina rozszerza ofertę obiektywów filmowych o uniwersalny model 25-75 mm, który wypełnia lukę w dotychczasowej ofercie zoomów producenta.

Obiektywy kinematograficzne nie należą do tanich, a zoomy reprezentują wśród jeszcze zupełnie osobną kategorię cenową. W tym segmencie nową, względnie przystępną (jak na te realia) propozycję oferuje Tokina z obiektywem 25-75 mm T2.9 Cinema, który dopełnia trójcę filmowych zoomów producenta (11-20 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 MKII).

Przystosowany do matryc Super 35, ale w razie czego pokryje też pełną klatkę

Obiektyw przystosowany jest do pracy z matrycami Super 35 (filmowe APS-C) oferując ekwiwalent ogniskowych 35-105 mm, co sprawia, że dla wielu może stać się on podstawowym narzędziem pracy, które przyda się tak do rejestracji szerokich planów, jak i zbliżeń. Co ciekawe pole obrazowania ma tu średnicę 36 mm, co czyni obiektyw w pełni kompatybilny z nieco większymi matrycami modeli RED Helium, Red Dragon, Red Monstro czy Alexa LF czy też filmowymi propozycjami Canona, BlackMagic i Panasonica.

Dodatkowo w parze z ekspanderem Tokina Cinema 1.6 (dostępny w wersjach z mocowaniem PL lub EF), obiektyw będzie w stanie pokryć całą filmową pełną klatkę (Vista Vision). W tym wypadku otrzymamy ekwiwalent 40-120 mm i transmisję T4.2. Choć tracimy tutaj na świetle, warto pamiętać, że w przypadku filmowania i tak rzadko kiedy mamy do czynienia z szeroko otwartą przysłoną.

Szkło zbudowano na bazie 18 elementów w 15 grupach, które pozwolą nam ostrzyć z minimalnej odległości 74 cm. Na obiektyw nakręcimy filtry w rozmiarze 86 mm, natomiast przysłona będziemy mogli sterować w zakresie T2.9-T22.

Obiektyw nie należy być może do najmniejszych (199 x 95 mm w najdłuższej wersji), ale w realiach filmowej optyki i tak można uznać go za względnie kompaktowy. Co najważniejsze, położenie pierścieni ostrości, zoomu i przysłony jest identyczne co w przypadku pozostałych zoomów z oferty, co pozwoli na wygodne sprzężenie z systemami follow focus, a dodatkowo jest to obiektyw parfokalny, który będzie utrzymywał płaszczyznę ostrości podczas zoomowania.

Cena i dostępność

Obiektyw trafi do sprzedaży wiosną 2021 roku, w wersjach z mocowaniem Arri PL, Canon EF, Nikon F, Mikro Cztery Trzecie i Sony E, w cenie 5800 dolarów (ok. 24 tys. złotych). Oczywiście na rynku znajdziemy i tańsze konstrukcje, ale biorąc pod uwagę, że wiele filmowych zoomów o podobnym zakresie oferowanych jest w cenach nawet 2 razy wyższych, oferta Tokiny dla wielu może okazać się złotym środkiem. Zwłaszcza, że w przypadku filmowej optyki producent przykłada dużą wagę do jakości oferowanej optyki.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem tokinacinema.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)