Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 - filmowy zoom średniego zasięgu w końcu trafia na rynek

Autor: Maciej Luśtyk

11 Maj 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Tokina prezentuje nowy obiektyw kinematograficzny, który wypełnia lukę w ofercie zoomów producenta. Szkło charakteryzuje się konstrukcją parfokalną i jest przystosowany do pracy z kamerami formatu Super 35.

Choć ostatnimi czasy japoński producent jest mało aktywny w segmencie fotograficznym, całkiem sprawnie rozbudowuje swoje portfolio obiektywów filmowych. Na rynku właśnie debiutuje czwarty, zapowiadany już od roku filmowy zoom z serii Tokina Cinema, który oferuje zarazem najbardziej uniwersalny zakres ogniskowych z całej linii.

Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 obiecuje dobre rezultaty i układ parfokalny w przystępnej cenie

Model Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 bazuje na 18 elementach w 15 grupach, 9-listkowej przysłonie i pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 74 cm. Jest to układ parfokalny, który nie zmienia płaszczyzny ostrości wraz z regulacją zoomu, a producent obiecuje dodatkowo dobrze zminimalizowany breathing i minimalną dystorsję.

Szkło pokrywa matryce Super35 (filmowe APS-C) i jest w pełni kompatybilne z takimi kamerami, jak RED Helium 8K, RED Dragon 6K, RED Monstro 6K, Alexa LF, ale za pomocą dedykowanego expandera pokryje także filmową pełną klatkę, stając się ekwiwalentem obiektywu 40-120 mm T4.2.

Jak przystało na szkło filmowe, otrzymujemy ząbkowanie pierścienie przysłony, ostrości i zoomu (standard 0,8 MOD), a średnica frontu, wynosząca 95 mm, pozwoli na wygodne mocowanie akcesoriów typu matte box. Na przednią soczewkę nakręcimy z kolei filtry o średnicy 86 mm. Jak na standardy filmowych zoomów, obiektyw nie jest też przesadnie duży i ciężki, mierząc 17,5 cm przy wadze 2 kg.

O tym, jak Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 radzi sobie w praktyce możecie przekonać się z poniższego filmiku promocyjnego.

Cena i dostępność

Obiektyw Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 trafi na rynek w lipcu 2021 roku w cenie 4999 dolarów, czyli ok. 18 700 zł, co - biorąc pod uwagę segment filmowych zoomów - wydaje się bardzo atrakcyjnym pułapem.

Szkło będzie oferowane w wersjach z mocowaniami PL, Sony E, Canon EF, Nikon F i Mikro Cztery Trzecie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinacinemausa.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica prezentuje nowy obiektyw standardowy z linii Klassik. Konstrukcją łączy klasyczny design z usprawnioną optyką i... jak zawsze zbyt wysoką ceną.
5
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander prezentuje najnowszy manualny obiektyw z serii Color Skopar. Jak zwykle w przypadku tej linii, otrzymujemy wyjątkowo kompaktową konstrukcję, która czyni nowy model idealną...
14
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi bezlusterkowa seria Otus?
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi...
Gdy wielu już myślało, że Zeiss na dobre wycofał się z rynku fotograficznego, producent powraca do gry z ekscytującą zapowiedzią. Wygląda na to, że doczekamy się wreszcie współczesnych...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)