Dodaj ocenę

Venus Optics wkracza w świat filmowych szkieł i zdradza więcej szczegółów o zapowiedzianych obiektywach

Autor: Michał Chrzanowski

8 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Jeszcze w tym roku do sprzedaży mają trafić Laowa OOOM 25-100 mm t/2.9 i 12 mm t/2.9 Zero-D, dwa kinematograficzne obiektywy Venus Optics. Producent odsłonił karty i zdradził więcej szczegółów o zapowiedzianych konstrukcjach.

O modelach Laowa OOOM 25-100 mm t/2.9Laowa 12 mm t/2.9 Zero-D po raz pierwszy usłyszeliśmy na ubiegłorocznych targach Photokina. Wtedy jednak producent nie zdradził zbyt wielu szczegółów o nadchodzących kinematograficznych obiektywach. Zapowiedziane konstrukcje będą pierwszym krokiem Venus Optics w świecie filmowych szkieł, dlatego też firma chce wszystko mieć dopracowane i nie spieszy się z pochopną premierą.

Laowa OOOM 25-100 mm t/2.9 Cine

Pierwszym reprezentantem z linii Venus Optics Cine ma być wysokiej klasy zoom, który zaprojektowano z myślą o kamerach z matrycą Super 35 i mocowaniem PL lub EF. Nazwa „OOOM” oznacza „Out Of Our Minds”, która właściwie opisuje ideę, która przyświecała producentowi podczas projektowania soczewek. Obiektyw zapewnia 32 mm pokrycie obrazu, czyli nieco więcej niż inne konkurencyjne szkła, dzięki czemu powinien być w stanie pokryć większość formatów obrazu oferowanych przez sensory Super 35. We wnętrzu znajdziemy zaawansowany układ optyczny, który składa się z 20 elementów rozmieszczonych w 16 grupach. Specjalny projekt ma z powodzeniem tłumić zniekształcenia i aberrację chromatyczną i zapewniać doskonałą rozdzielczość w całym kadrze - niezależnie od wybranej ogniskowej. Do tego otrzymujemy 9-listkową przysłonę o stałym świetle t/2.9, którą przymkniemy do wartości t/22. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 60 cm, zaś frontowy element ma średnicę 114 mm. Oczywiście pierścienie obiektywu zostały wyposażone w charakterystyczne zęby (typ 0.8 Mod), dzięki czemu będziemy mogli skorzystać z akcesoriów ułatwiających manualne przeostrzanie.

Laowa 12 mm t/2.9 Zero-D Cine

Jak zaznacza producent, Laowa 12 mm t/2.9 Zero-D Cine to jeden z najszerszych i najjaśniejszych obiektywów, który może pracować z kamerami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce lub sensory Vista Vision. Jednak pomimo bardzo szerokiego pola widzenia (122°) stałka ma gwarantować wręcz zerową dystorsję obrazu. Optyka składa się z 16 elementów umieszczonych w 10 grupach. Za plastykę odpowiada 7-listkowa przysłona o nominalnym otworze t/2.9, który możemy domknąć do t/22. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 18 cm, a frontowy element ma średnicę 100 mm. Niemniej jednak producent udostępnia specjalny adapter, który średnicę zwiększy do 114 mm, czyli do branżowego standardu. Obiektyw również został wyposażony w pierścienie 0.8 Mod oraz mocowanie PL / EF.

Kinematograficzne obiektywy Venus Optics mają trafić do sprzedaży pod koniec tego roku. Ceny jeszcze nie zostały ujawnione, ale za model Laowa OOOM 25-100 mm t/2.9 nie powinniśmy zapłacić więcej niż 10 tys. dolarów.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4