Zeiss Super Prime - nowa linia pełnoklatkowych obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

28 Maj 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Szkła kierowane do filmowców to konstrukcje najwyższej klasy. Zeiss chce jednak w tym segmencie podnieść poprzeczkę i prezentuje linię jasnych stałek, które wyznaczyć mają standardy na nadchodzące lata.

Nowe szkła z serii Zeiss Super Prime, jak na konstrukcje ze świata filmowego wydają się bardzo kompaktowe - największe z nich mierzy 14,6 x 11,4 cm. Niech jednak nie zwiedzie was ich niepozorna forma. To prawdziwe filmowe potwory, które będą w stanie pracować z matrycami pełnoklatkowymi, a nawet większymi. Oferują bowiem pole obrazowe równe 46 mm, co sprawić ma, że będą chętnie używane także w przypadku kamer nieco większego formatu.

Nowa jakość wśród szkieł filmowych?

Na nową rodzinę szkieł składa się 13 szkieł o ogniskowych od 15 mm do 200 mm. Dziesięć z nich oferować będzie także wyjątkową jasność równą T1.5. Jednak nawet w przypadku ciemniejszych modeli i tak nie będziemy mieli na co narzekać. Modele 15 mm i 150 mm charakteryzować będą się jasnością T1.8, a model 200 mm - T2.1.

 

 

 

Oprócz tego, dzięki ujednoliconemu rozmieszczeniu pierścieni ostrości i przysłony pozwalać mają na wyjątkowo szybką i wygodną pracę - wymiana obiektywu nie będzie oznaczać konieczności regulacji systemów follow focus itp. Sam pierścienie oferować mają z kolei płynna i precyzyjną kontrolę wspomnianych parametrów. Powyżej możecie zobaczyć filmy reklamujące możliwości nowych szkieł.

Cena i dostępność

Cieknie ślinka? Niestety na pełną ofertę trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. W tym roku do sprzedaży trafi jedynie 6 modeli. Pozostałe z nich pojawią się na rynku do 2020 roku. Tak czy siak, pozwolić na nie będą mogli sobie jedynie nieliczni. Zestaw składający się z modeli 25 mm, 29 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm i 100 mm, który pojawi się jeszcze w tym roku to koszt rzędu 108 tys. dolarów.

Obiektywy dostępne będą w wersjach z mocowaniami PL, LPL i Canon EF.

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziecie pod adresem zeiss.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 35 mm f/1.7 - kompaktowy, jasny i tani. Nowy standard do APS-C
Viltrox AF 35 mm f/1.7 - kompaktowy, jasny i tani. Nowy standard do APS-C
Viltrox odświeża pierwsze konstrukcje ze swojej oferty prezentując kolejny mały, lekki i naprawdę tani obiektyw z serii Air. Viltrox AF 35 mm f/1.7 będzie dostępny w wersjach z...
8
Problemy z Sigmą 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - rusza akcja serwisowa
Problemy z Sigmą 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - rusza akcja serwisowa
Sigma informuje o problemach technicznych dotyczących niektórych egzemplarzy obiektywu SIGMA 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART. Sprawdź czy twój model kwalifikuje się do bezpłatnej...
4
Sirui 40 mm T1.8 1.33X S35 AF - niedrogi anamorficzny obiektyw z... autofokusem. Czy można chcieć więcej?
Sirui 40 mm T1.8 1.33X S35 AF - niedrogi anamorficzny obiektyw z... autofokusem. Czy można chcieć...
Sirui nie zwalnia tempa i dalej demokratyzuje rynek obiektywów anamorficznych. Tym razem prezentuje swój pierwszy obiektyw tego typu wyposażony w układ AF.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)