Zeiss Super Prime - nowa linia pełnoklatkowych obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

28 Maj 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Szkła kierowane do filmowców to konstrukcje najwyższej klasy. Zeiss chce jednak w tym segmencie podnieść poprzeczkę i prezentuje linię jasnych stałek, które wyznaczyć mają standardy na nadchodzące lata.

Nowe szkła z serii Zeiss Super Prime, jak na konstrukcje ze świata filmowego wydają się bardzo kompaktowe - największe z nich mierzy 14,6 x 11,4 cm. Niech jednak nie zwiedzie was ich niepozorna forma. To prawdziwe filmowe potwory, które będą w stanie pracować z matrycami pełnoklatkowymi, a nawet większymi. Oferują bowiem pole obrazowe równe 46 mm, co sprawić ma, że będą chętnie używane także w przypadku kamer nieco większego formatu.

Nowa jakość wśród szkieł filmowych?

Na nową rodzinę szkieł składa się 13 szkieł o ogniskowych od 15 mm do 200 mm. Dziesięć z nich oferować będzie także wyjątkową jasność równą T1.5. Jednak nawet w przypadku ciemniejszych modeli i tak nie będziemy mieli na co narzekać. Modele 15 mm i 150 mm charakteryzować będą się jasnością T1.8, a model 200 mm - T2.1.

 

 

 

Oprócz tego, dzięki ujednoliconemu rozmieszczeniu pierścieni ostrości i przysłony pozwalać mają na wyjątkowo szybką i wygodną pracę - wymiana obiektywu nie będzie oznaczać konieczności regulacji systemów follow focus itp. Sam pierścienie oferować mają z kolei płynna i precyzyjną kontrolę wspomnianych parametrów. Powyżej możecie zobaczyć filmy reklamujące możliwości nowych szkieł.

Cena i dostępność

Cieknie ślinka? Niestety na pełną ofertę trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. W tym roku do sprzedaży trafi jedynie 6 modeli. Pozostałe z nich pojawią się na rynku do 2020 roku. Tak czy siak, pozwolić na nie będą mogli sobie jedynie nieliczni. Zestaw składający się z modeli 25 mm, 29 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm i 100 mm, który pojawi się jeszcze w tym roku to koszt rzędu 108 tys. dolarów.

Obiektywy dostępne będą w wersjach z mocowaniami PL, LPL i Canon EF.

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziecie pod adresem zeiss.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)