Zeiss CP.3 XD - nowa seria 10 filmowych stałek

Autor: Maciej Luśtyk

27 Kwiecień 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Zeiss zaprezentował 10 nowych filmowych obiektywów stałoogniskowych, nakierowanych na twórców “z mniejszym budżetem”, które pozwolą zapisać dodatkowe informacje o dystorsji i winietowaniu.

Seria szkieł Zeiss CP.3 XD zastąpić ma linię CP.2 i wprowadza funkcję, którą może okazać się bardzo pomocna dla osób zajmujących się wzbogacaniem obrazu o efekty specjalne na etapie postprodukcji. Litery XD wzięły się od angielskiego “eXtended Data” i są oznaczeniem systemu, który przy nagrywaniu wideo pozwoli zapisać dodatkowe szczegółowe metadane na temat dystorsji i winietowania dla każdej zarejestrowanej klatki. Technologie tego typu zarezerwowane były do tej pory dla dużo droższych konstrukcji.

 

W skład nowej, bardziej kompaktowej serii wchodzi 10 stałek o ogniskowych 15 mm, 18 mm, 21 mm, 25 mm, 28 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 100 mm, 135 mm i świetle T2.9 (3 najszersze szkła) oraz T2.1 (7 pozostałych), które oferują średnicę filtra 95 mm oraz pokrętła ostrości i przysłony kompatybilne z systemami follow focus. Jak przystało na szkła filmowe, produkcje z serii CP.3 charakteryzować mają się doskonałą optyką i zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi.

Choć odbiorcą nowych szkieł mają być twórcy i domy produkcyjne z mniejszym budżetem, w żadnym wypadku nie są to produkty tanie (to w końcu obiektywy filmowe). Ich cena, w zależności od ogniskowej waha się między 5,000, a 6,400 euro. W sprzedaży pojawi się jednak także tańsza wersja szkieł (bez systemu XD), które kupimy w cenach od 3,500 do 4,900 euro. Obiektywy pojawią się w sprzedaży między czerwcem, a październikiem 2017 roku.

 

Filmy nagrane przy pomocy nowej serii obiektywów

Więcej informacji znajdziecie pod adresem zeiss.co.uk.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)