Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zeiss zaprezentował 10 nowych filmowych obiektywów stałoogniskowych, nakierowanych na twórców “z mniejszym budżetem”, które pozwolą zapisać dodatkowe informacje o dystorsji i winietowaniu.
Seria szkieł Zeiss CP.3 XD zastąpić ma linię CP.2 i wprowadza funkcję, którą może okazać się bardzo pomocna dla osób zajmujących się wzbogacaniem obrazu o efekty specjalne na etapie postprodukcji. Litery XD wzięły się od angielskiego “eXtended Data” i są oznaczeniem systemu, który przy nagrywaniu wideo pozwoli zapisać dodatkowe szczegółowe metadane na temat dystorsji i winietowania dla każdej zarejestrowanej klatki. Technologie tego typu zarezerwowane były do tej pory dla dużo droższych konstrukcji.
W skład nowej, bardziej kompaktowej serii wchodzi 10 stałek o ogniskowych 15 mm, 18 mm, 21 mm, 25 mm, 28 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 100 mm, 135 mm i świetle T2.9 (3 najszersze szkła) oraz T2.1 (7 pozostałych), które oferują średnicę filtra 95 mm oraz pokrętła ostrości i przysłony kompatybilne z systemami follow focus. Jak przystało na szkła filmowe, produkcje z serii CP.3 charakteryzować mają się doskonałą optyką i zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi.
Choć odbiorcą nowych szkieł mają być twórcy i domy produkcyjne z mniejszym budżetem, w żadnym wypadku nie są to produkty tanie (to w końcu obiektywy filmowe). Ich cena, w zależności od ogniskowej waha się między 5,000, a 6,400 euro. W sprzedaży pojawi się jednak także tańsza wersja szkieł (bez systemu XD), które kupimy w cenach od 3,500 do 4,900 euro. Obiektywy pojawią się w sprzedaży między czerwcem, a październikiem 2017 roku.
Filmy nagrane przy pomocy nowej serii obiektywów
Więcej informacji znajdziecie pod adresem zeiss.co.uk.