Nikon odchodzi od filmu

Autor: Michał Sułkiewicz

11 Styczeń 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
Jak podał dzisiaj Nikon na swojej brytyjskiej stronie internetowej, firma zaprzestaje produkcji większości modeli aparatów na film, obiektywów manualnych oraz obiektywów do aparatów wielkoformatowych.

Do końca września zeszłego roku zyski Nikona wzrosły o 20% w porównaniu z poprzednim okresem. Ponad 90% sprzedaży, która wpłynęła na ten wynik, to aparaty cyfrowe i osprzęt od nich, w tym także obiektywy do cyfrowych lustrzanek. Biorąc pod uwagę te fakty oraz malejącą sprzedaż sprzętu do fotografii tradycyjnej koncern postanowił zaprzestać produkcji większości aparatów na film, obiektywów manualnych oraz w całości obiektywów do aparatów wielkoformatowych i obiektywów do powiększalników. Firma ocenia, że powyższe produkty powinny być jeszcze dostępne z zapasów magazynowych do lata tego roku.

Jedynym wyjątek zrobiono dla topowej lustrzanki F6 i modelu manualnego FM10. Nadal w produkcji będą także następujące obiektywy:

  • Nikkor 20mm f/2.8
  • Nikkor 24mm f/2.8
  • Nikkor 28mm f/2.8
  • Nikkor 35mm f/1.4
  • Nikkor 50mm f/1.2
  • Nikkor 50mm f/1.4
  • Micro-Nikkor 55mm f/2.8
  • Micro-Nikkor 105mm f/2.8
  • PC Micro-Nikkor 85mm f/2.8D

Niestety informacja nie wymienia wśród ocalałych kultowej lustrzanki manualnej Nikon FM3A.

Nikon już wcześniej pokazał, że potrafi podejmować śmiałe decyzje. Kilka lat temu postawiono na format APS-C i obiektywy DX, potem śmiało wprowadzano na rynek kolejne lustrzanki cyfrowe mimo głosów tak zwanych "specjalistów z branży", że ten segment zajmą rozbudowane kompakty. Decyzja o odejściu od filmu to kolejny krok w konsekwentnej i dalekowzrocznej strategii Nikona.

"I tylko koni żal...

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)