Akcesoria
Rode Wireless Micro - miniaturowe mikrofony, maksymalny dźwięk
Choć często o tym zapominamy, Facebook to technologiczny gigant, którego aspiracje znacznie wykraczają poza temat mediów społecznościowych. Teraz w dość niekonwencjonalny sposób chce ułatwić pracę m.in. branży filmowej.
W przypadku zwykłego montażu, synchronizacja poszczególnych elementów i efektów nie stanowi większego problemu. Wszystko zmienia się jednak, gdy trzeba operować na bardzo małych jednostkach czasu. Osoby pracujące przy programowaniu efektów specjalnych, czy miksowaniu dźwięku niejednokrotnie mają jednak do czynienia z procesami, które rozgrywają się na przestrzeni nanosekund, a te niestety nie przekładają się wygodnie na standardowe klatkaże i częstotliwości próbkowania, co oznacza konieczność skomplikowanej matematycznej pracy na ułamkach, a w efekcie powoduje trudności z synchronizacją materiałów.
Rozwiązaniem tego problemy ma być nowa jednostka czasu, zaprezentowana ostatnio przez Facebooka, a zaproponowana oryginalnie w 2016 roku, przez Chrisa Horvatha - twórcę efektów specjalnych i pracownika firmy Oculus.
Jeden Flick (frame-tick) - bo tak został nazwany - trwa dokładnie 1/705 600 000 sekundy i jest najmniejszą jednostką czasu większą od nanosekundy, która po przemnożeniu pozwoli odzwierciedlić długość trwania pojedynczej klatki dla najczęściej używanych klatkaży i częstotliwości próbkowania w formie liczby całkowitej. Nieważne więc w jaki sposób został zarejestrowany dany obraz czy dźwięk, Flicki pozwolą zastosować równe interwały i precyzyjnie zsynchronizować ze sobą wszystkie elementy składowe materiału. Ma to także znacznie ułatwić pracę pracę przy tworzeniu materiałów VR.
We've launched Flicks, a unit of time, slightly larger than a nanosecond that exactly subdivides media frame rates and sampling frequencies. https://t.co/w9SDBznXRE
— Facebook Open Source (@fbOpenSource) January 22, 2018
Czy pomysł się przyjmie? To zapewne ocenią osoby, które z powyższymi problemami spotykają się w swojej pracy. Programiści zainteresowaniem wdrożeniem Flicków do swojego systemu pracy, mogą pobrać całą potrzebną dokumentację z serwisu GitHub.